A fékrendszeren sem sok csoda történt: maradtak ugyanazok a tárcsák, éppen csak szériában megjelent az ABS. A 125-ös méretosztályban az Euro4 ezt nem teszi kötelezővé, így a Honda kihasználva a lehetőséget kettő helyett csupán egy egycsatornás rendszert épített be. Magyarul elöl van egy fix (nem kikapcsolható) blokkolásgátló, hátul viszont semmi ilyesmi. Ami előnyös, ha valaki földes útra is lemegy a kultikus kismotorral – egy esős városi napon meg kevésbé pozitívum.
Amikor megérkeztem a tesztmotorért, a Honda Szallerbeckben minden jelen levő személyes ismerősöm kijött megnézni, hogy megyek el. Ez amúgy nem szokásuk, de most szerettek volna egy igazi őszintén és szívből jövőt röhögni. Rajtam. Pontosabban azon, ahogy a 190 centimmel kinézek a kismotoron. Itt valóban stílusos a “majom a köszörűkövön” kifejezés használata. 🙂 Viszont ez a köszörűkő sokkal kényelmesebb, mint akár ők hitték – akár én előzetesen vártam.
Persze a viszonylag nagy hasmagasság miatt magasra kerültek a lábtartók, így egy hozzám hasonlóan hosszú lábú colstok térdszöge még úgy is sportmotorosan hegyes, hogy a vastag és hatalmas felületű (mondjuk másfél személyes) nyereg legvégére kerül a popó. Ezzel együtt merev csizmában is tisztességesen lehet kezelni a váltót és a hátsó féket is. Fent viszont zseniális a helyzet: a derék függőleges és a magasra ívelt kormány miatt görnyedni sem kell. Egészen kicsitől egészen nagy emberig a Monkey mindenkinek megfelel.
Ami aztán végképp felfoghatatlan, az a futóműkomfort. Amiben bizonyosan szerepük van az MSX-hez képest ballonosabb (ugyanolyan széles, de magasabb oldalfalú) gumiknak és a zseniális retró-ülésnek is. A pilincka fordított első telók és a hátsó rugóstagok mindezekkel együtt a trutymóbb minőségű városi utakat meglepően kisimítják. Az első pozitív meglepetések után nem volt kérdés, hogy a gumik kínálta optika miatt nekimegyek valami egyszerűbb földutaknak is. Ahol aztán jött az igazi meglepetés.
Volt minden: megkergetett két komondor egy tanya mellett – kicsavartam minden nyomatékot szegény százhuszonötösből, miközben mentettem az irhámat -, de negyedik nyélgázon ugrálva a hepe-hupákon sem ütött fel semmi. Ami nagyon meglepett, mert motoros ruhában és sisakkal a fejemen vagy a Monkey hivatalos maximális terhelhetőségét alkottam, vagy egy kicsivel többet… Ezzel együtt normális földutakon teljesen vállalhatót tudtam motorozni vele.
Aszfaltból megfelel a gagyi minőség is, a gyorsulás pedig éppen alkalmas rá (maximális terheléssel is!), hogy elmenekülj az átlagosnál picivel dinamikusabb világnézetű autóvezetők elől. Meg hála istennek a komondorok elől is… Velem országúton éppen hozta saját kis digitális műszeregysége szerint a 90-et – éppen úgy, ahogy anno az MSX125. Azaz teljesen alkalmas a hétköznapi városi lóti-futira, de szemrebbenés nélkül kimehetünk a telekre vagy pecázni is. Csak sok cuccunk ne legyen, mert ezzel csomagot legfeljebb hátizsákban viszünk magunkkal…
Egy szó mint száz a 2018-as új Honda Monkey tökéletesen hozza, amiről a neve hosszú és legendás pályafutása során mindig is szólt. Semmivel össze nem hasonlíthatóan stílusos mindennapi közlekedési eszköz a városlakóknak és a vidékieknek egyaránt. Mindez egy teljesen korrekt 21. századi műszaki tartalommal párosítva: a ledes lámpák és az LCD műszerfal mind ide tartoznak. Árcédulája elég vaskos, de a stílust meg kell fizetni. A fenntartása viszont várhatóan annál barátibb lesz – tehát ha egyszer megveszed, már pici pénzből lehetsz állati menő – és vigyoroghatsz a sisakban!
Már a pontozásos értékelés és a részletes műszaki adatok jönnek, meg lesz még pár fotónk a Monkey-ról. Lapozz egy utolsót!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »