Kegyetlenül tekereg körülöttem a csábítás gaz kígyója, hogy a Benelli TRK 502 kapcsán a kínai-olasz kooprodukcióról való elmélkedéssel kezdjem a tesztet, de a vasakarat rendíthetetlen bástyájaként ellenállok a kísértésnek, még akkor is ha tudom, hogy valójában ez érdekel mindenkit. Na de kedves olvasó! Az élet nem habos torta, és ha kinézek a nappalim ablakán, akkor is fémesen, és hidegen csillogó kerítéssel szembesülök szaftos kolbászrudacskák helyett. Tessék megdolgozni a gránátalma szottyos kis magvaiért. Majd a végén.
Az előre kialakított feltételezéssel az a baj, hogy nem az objektív megismerésen alapul. Magabiztosan hittem azt, hogy az ilyesmitől mentes vagyok. Mégis úgy vágott fejbe a motor termete, mintha a szomszéd gyerek homlokon küldött volna csúzlival. Ez a motor ugyanis nagy. Nem úgy nagy, mint egy BMW R1200GS, de aki az 500 köbcentis kategória méreteire számít. az azért nagyon téved. Egy V-Strom 650-hez képest például 105 milliméterrel rövidebb, ami még az átlagos péniszhosszúság mértékét sem éri el. Tehát a kiállásra nem lehet panasz. Helyezkedni és kényelmesen túrázgatni pedig szorongástól mentesen tud akár még egy tisztességes, rakott krumplin nevelkedett szőrös tökű magyar motoros is úgy, hogy az utas sem fogja kifogásolni a számára fenntartott felségterületet. Talán a videó, amit a masináról készítettünk segít egy kicsit jobban érzékeltetni ezt.
Nézd meg videós bemutatónkat is a Benelli TRK502-ről!
A kalandmotoros életérzés a Ewan McGregor és Charley Boorman féle Hosszú motorozás című brit sorozat óta felkúszott a menőségi skálán közvetlenül a tökhéj sisakban való csapatban krúzolás mellé. Olyannyira, hogy már nincs is olyan motorgyártó gigavállalat, aki ne szeretne tortaszeletet vágni magának a – legalább lélekben – Mongóliát is meghódítani kívánó családapák piaci szegmenséből. A Benelli nem is volt rest, a TRK 502-vel megragadta az alkalmat arra, hogy kirakja az asztalra, amit csak lehet.
A gyári felszereltségről nem lehet azt mondhatni, hogy a Benelli szűkmarkúan bánt volna vele. Egy ilyen kacsacsőrös motort nyilvánvalóan nem lehet nagy plexi nélkül elképzelni. Nekem a 184 centiméteres magasságommal egyáltalán nem volt rá panaszom, igaz, én choppereken és naked motorokon szocializálódtam, így nekem maga volt a zen egy ilyen tepsi mögött ülni. Kézvédőre, vagy bukócsőre szintén nem kell költeni. Igaz, ez utóbbi annyira széles, hogy nehéz vele számolni a városi elősorolásnál. Én is sasoltam rendesen, hogy na elviszem-e az Ignis oldalát. Ezen pedig az sem segített sokat, hogy a kormány pont ugyanilyen széles, tehát ahol azzal nem akad fel, ott lábmagasságban sem fog. Ehhez azonban hozzá kell szokni, és idő kell a bizalmas viszonyhoz. Jó gyakorlóterep annak, aki boxer BMW-re vágyik.
És akkor még nem tettem említést a gyári doboztartókról, és a 12 voltos USB csatlakozásról. A merészebbek opcionális extraként kérhetnek hozzá előre 19-es, hátulra pedig olyan 17-es küllős kereket, amire már kapni tisztességes offroad gumit. A terepezéshez kell bevállalósság – hiszen a motor száraz tömege 210 kilogramm – és védelem a hasára. Összességében tehát az nem rossz, hogy a jármű vételárán felül csak egy doboz kell a világgá menéshez, nem? Én egy normális topcase-en kívül nem is költenék semmire, maradjon ez meg olcsó motor, hiszen attól igazán jó!
Ha érdekel, hogy milyen az erőforrás és a futómű, akkor lapozz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »