Rengeteg újítással érkezik a 2018-as Honda CRF250R

Megújuló terepfegyver
2017. augusztus 04., péntek - Macko

Az MX2 színpadára jövőre önindítóval ellátott és sokkal erősebb blokkal, új vázzal és első futóművel lép majd fel a Honda CRF250R.

Hirdetés

A DOHC-vezérlésű motor jellemzője, hogy a furatátmérő nagyobb, mint a lökethossz, ezt fejelték meg a Honda mérnökei a nagyobb szelepekkel és az optimalizált szívócsővel, valamint leömlővel. Ezzel a motorkonstrukcióval 9 százalékkal nagyobb csúcsteljesítményt sikerült elérni, ráadásul a használható fordulatszám-tartomány is jelentősen nőtt, főként a felső régióban.

Biztos talajfogás

A kiváló szereplés érdekében az új CRF250R megkapta a 450-es testvér új, tömeg-középpontosított vázát, ami kedvezőbb geometriával és hihetetlenül alacsony tömegközépponttal segíti a pilótát a futamok során. Komoly előrelépést jelent az acélrugós első villa is, ami minden paraméterében állítható, akárcsak a CRF450R esetében. A korábbi, levegős Showa SFF-TAC-Air első villát 49 milliméteres belsőcső-átmérőjű, tekercsrugós Showa USD teleszkóppár váltotta. Ez teljesen új fejlesztés, a korábbi 48-as villa továbbfejlesztett változata – elsőként tavaly, a CRF450R-ben találkozhattak vele a vásárlók.

Könnyed kényelem

Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának. A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is. A berúgókart kiváltó villanymotor “egyirányú” tengelykapcsolót és nyomatékhatárolós áttételt kapott, a működéséhez szükséges energiát 0,65 kilós lítium-ion akkumulátor biztosítja. Az egész szerkezet csupán egy kilóval (!) növelte a motor súlyát – ezt sem igazán érezni, ugyanis a lehető legközelebb került a tömegközépponthoz. Az egész CRF250R 108,1 kilogrammot nyom a mérlegen – abban az esetben, ha a 6,3 literes titán tank teljesen tele van.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Érkezik a VVT boxer és a színes LCD műszerfal a BMW-től

2017. augusztus 04., péntek
Technika

Következő bejegyzés

Elárverezik Valentino Rossi szerelmes levelét

2017. augusztus 06., vasárnap
Jótékonyság

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés