Kedves Olvasók és érdeklődők! A motoPoker jótékonysági motoros tájékozódási túra jogi okokból sajnálatos módon elmarad. Így már jelentkezni sem tudtok rá – akik megtették, azok természetesen visszakapják a befizetett részvételi díjat. Az ok prózai: a Poker Run rendszerét a lebonyolítás részletes leírásával együtt Buza Sándor levédte és nem járult hozzá túránk létrejöttéhez. Természetesen a Mentőmotor Alapítvány támogatását nem adjuk fel: 2018. tavaszán egy más rendszerű (kártyalapoktól mentes) túrával fogjuk kezdeni az idényt! Megértéseteket köszönjük! Az alábbiakban még egyszer elolvashatjátok az eredeti elképzelést…
Az Onroad.hu égisze alatt szervezett motoros túrák sorában hamarosan egy teljesen újszerű eseményre kerül a sor. Szeptember 9-én jön az első motoPoker, amely bizonyos elemeiben mutat hasonlóságot a 2017-ben egyaránt nagyon sikeresen megrendezett Onroad.hu48h és Aegon motoRun eseményekkel. Számos más szempont szerint viszont olyan dologról van szó, amilyen hazánkban nem volt korábban.
Tiszta sor, hogy sokak számára a 48 órás túra – amely nem verseny, de mégis több napos és közel ezer kilométeres mutatvány – és az Aegon motoRun – ami viszont igazi navigációs csapatverseny hasonló távval – túl van a komfortzónán. Éppen ezért merült fel egy hasonló, de jóval rövidebb tájékozódási motoros “verseny” (direkt van idézőjel!) megrendezése. Az ötletet az Amerikában népszerű Poker run adta, de azért alaposan tovább gondoltuk a dolgot!
Az USA közkedvelt motoros túratípusának tényleg csak az a lényege, hogy a résztvevők egy jót motorozzanak, az állomásokon húzzanak egy-egy kártyalapot, majd a célban a legerősebb kombináció birtokosát kikiáltsák győztesnek. Mi ennél lényegesen többet szeretnénk. Nézzük, milyen lesz az első motoPoker.
A távot 200-220 kilométer környékére tervezzük. Szép utakon kell motorozni a korábbi eseményeinken megismert rajzos, azaz roadbook jellegű itinerrel. Ez azonban megint egyedi és csak erre az eseményre lesz jellemző. Az Onroad.hu48h alkalmával használthoz képest bonyolultabb, az Aegon motoRun során alkalmazottal összevetve viszont sokkal egyszerűbb lesz. Így az eltévedés kockázata is kisebb – a cél az, hogy a résztvevők ne bolyongjanak, hanem gördülékenyen motorozzák végig a távot.
A táv során találkoznak majd öt pontőrrel, akiknél a saját rajtszámukra fenntartott paklikból egy-egy kártyalapot húzhatnak. Ezeket kell eljuttatni a célba, ahol aztán valamennyi szintidőn belüli indulóval közösen egy nagy liciten vesznek részt. A licit végén az utolsó versenyben maradt résztvevőknek muszáj lesz kiteríteni a lapjukat – ekkor kiderül, ki blöffölt és kinek volt tényleg szerencséje. A győztes azonban csak egy nagy tapssal és egy kupával lesz gazdagabb, a teljes összeget ugyanis jótékony célra fordítjuk. Ez pedig nem más, mint a Magyar Mentőmotor Alapítvány támogatása!
A mentőmotorosok fontossága vitathatatlan. Szinte minden esetben ők a leggyorsabban a helyszínre érkező életmentő egység, akiknek már rengetegen köszönhetik életüket hazánkban. Mi, akik szintén két keréken közlekedünk – és valljuk meg, bármikor érheti baj bármelyikünket – különösen tudjuk, milyen nagy szükség van a munkájukra. Ezért nagyon fontos, hogy minél jobban fel tudják szerelni egységeiket és minél többen szolgálhassák a bajba jutottakat.
A második oldalon találsz további részleteket és azt is, hogy tudsz nevezni. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »