2007-es megjelenésekor felforgatta a hatszázas csupasz motorok szegmensét. A Daytona 675 köbcentiméteres soros háromhengeres blokkja köré épített jellegzetes fizimiskájú, dupla kerek fényszórójáról azonnal felismerhető motor minőségi futóművével és persze mesteri blokkjával túlzás nélkül agyonverte versenytársait. Minden összehasonlító tesztet fölényesen nyert meg – bennem is mély nyomokat hagyott. Aztán jött egy ráncfelvarrás, amely után a Street Triple R változat járt nálunk teszten.
Az idő azonban könyörtelenül halad és a versenytársak sorban mentek fel 8-900 köbcenti környékére. A briteknek is lépni kellett tehát – már tavaly megírtuk, hogy jön az új Street Triple. Az akkori hír nyilván a fejlesztés kezdeti fázisában kiszivárgott információk alapján született – most azonban már sokkal konkrétabb a helyzet. A Triumph közzé tett egy fél perces videót, amelyben megvillantják a 2017-es Street-et.
A filmben látható mondatok sorrendben a következők. „Egy generáció életében egyszer jön egy motor, amely mindent megváltoztat. Új mércét állít erő, tömeg, kezelhetőség, külső terén és teljesen újraírja a szabálykönyvet. Az utca már soha többet nem lesz ugyanaz!” Szerények, mi? Annyi látszik a videón, hogy a motor jellege nem változik jelentősen. A műszaki tartalomhoz azonban nagyon mélyen és alaposan hozzányúltak a mérnökök.
Az elvárások nagyon magasak. A kiszivárgott pletykák alapján a soros háromhengeres elrendezés marad, de a blokk 765 köbcentiméterre hízik. A teljesítmény 110-120 lóerő közöttre várható, és a Street Triple agyig lesz pakolva biztonsági elektronikákkal. A bemutatóra már nem kell sokat várni: 2017. január 10-én este hétkor Londonban leleplezik a gépet. Akkor megismerjük a pontos paramétereit is – addig türelem!
Cimkék:
A Honda új sportmotorját egy távol-keleti újság versenypályán vallatta. Nagyon jó kis onboard videót tettek közzé a CBR250RR tesztjéről.
Elolvasom »A Fenris Motorcycles egy kis dán cég, amely bemutatkozó modelljével az elektromos motorgyártás élvonalába akar robbanni. Kopogtat a jövő...
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »