Néhány nappal ezelőtt arról írtunk, hogy a Honda Gold Wing sorozata idén tölti be a negyvenedik életévét és ennek örömére limitált kiadással kedveskednek a japánok. Most újból szóba kell hozni a GL1800-ast, ugyanis számos motorkerékpárt hív vissza a gyártó és nem azért, hogy az ajándék jubileumi plecsnit felragaszthassák mindegyikre. Ennél sokkal komolyabbról van szó, összesen 126 ezer Gold Wing érintett a témában.
A visszahívást a hátsó fék hibája miatt rendelték el – fékezés után nem old teljesen a féknyereg és a betétek tovább szoríthatják a tárcsát, ezzel túlmelegítve azt. Ennek köszönhetően az egész berendezés hőmérséklete jóval az üzemi állapot fölé emelkedhet. Eddig 533 alkalommal fordult elő ilyen probléma és ebből négy olyan súlyos kimenetelű volt, hogy a motorok ki is gyulladtak.
A visszahívás a 2001 és 2010 között Gold Wingekre vonatkozik – a légzsákos változatok közül csak a 2001 és 2005 között gyártottakat érinti. A Honda szakemberei a szakszervizekben átnézik a szóban forgó típusokat és kijavítják a hibát, ha szükséges.
Nem ritka, hogy egy nagy nevű gyártó gépezetébe porszem kerül – idén például a BMW is kénytelen volt visszahívni a legújabb R1200RT-ket a hátsó futómű lehetséges meghibásodása miatt. Az akció összesen 8’000 motort érintett, szerencsére baleset nem származott belőle, inkább megelőzésnek szánták a bajorok. Tavaly ősszel néhány évjáratnyi Suzuki GSX-R tulajdonosnak kellett szakszervizbe vonulni (összesen 200 ezer motor) a főfékhenger dugattyújánál meginduló korrózió miatt.
Nem csak a motorgyártók, de a gumiabroncsgyártóknak sem felhőtlen a mosolyuk idén – a Continental is visszahívási akciót rendelt el. A program a 2007 és 2014 között gyártott Continental 120/70 ZR 17 és a 120/70 R 17 méretű abroncsokat érinti. A visszahívást a gyártó a következőkkel magyarázza: a motorkerékpárok első kerekein használt gumik esetében a futófelületükön és az övbetéteknél bekövetkezhetnek szerkezeti elváltozások, amelyek nyomásvesztést okozhatnak, ezért balesetveszélyesek lehetnek. Bár piaci visszajelzések alapján a jelenség az említett abroncsoknak csak kis hányadánál fordult elő, biztonsági okokból mégis visszahívásra kerülnek az abroncsok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »