Az elmúlt hétvégén rendezték meg a Múzeumok Éjszakáját, ennek köszönhetően negyvennél is több BMW motorkerékpárt tekinthettek meg az érdeklődők a Közlekedési Múzeum parkolójában rögtönzött kiállításon. A látnivalókról a BMW Motoros Baráti Kör gondoskodott.
Láthatóak voltak az elmúlt kilencven év mérföldkövei, szinte minden jelentős modellt megcsodálhattak a motorozást kedvelők. Sőt, azok is kedvet kaphattak a kiállításhoz, akik egyébként csak arra tévedtek, de a jó hangulat odavonzotta őket. Nem is csoda, hiszen a tulajdonosok szívesen szóba elegyedtek bárkivel, meséltek a márkáról, motorjaikról, a veteránozás szépségeiről és árnyoldalairól egyaránt. Közelebb hozták egymáshoz a közlekedőket, bemutatva, hogy a motoros is csak egy ember.
Csodálatos volt látni a régi korok termékeit, az akkori technikát, ami még ma is működőképes. Az élményeket meg is tapasztalhatták az arra fogékonyak, nem csupán a vizualitásra hagyatkozhattak. Aki vevő volt rá, azt megmotoroztatták oldalkocsis járgányokkal, volt, hogy egy egész család helyet foglalt a fogaton, láthatólag mindenki nagyon élvezte. A gyerekeken látszott igazán, hogy mennyire bejön nekik ez a dolog, de a felnőttek is kinyíltak és nem féltek elereszteni egy mosolyt.
A kiállításon többek között látható volt szinte az egész GS sorozat, a kezdetektől napjainkig. Itt volt egy igazán érdekes és figyelemre méltó darab, az R100GS Paris Dakar nevű kiadása, ami még ízig-vérig hordozta a kőkemény és rangos sivatagi verseny szellemiségét.
A GS sorozat mellett antik túramotorokat, oldalkocsis fogatokat, és a közelmúlt példányait is szemügyre vehettük, például az egyik legkeményebb sportmotort, az S1000RR HP4-et.
Másik érdekesség volt a szokatlan és talán rendhagyó felépítésű K1-es fogat, aminél az oldalkocsi egy csuklós szerkezeten át kapcsolódott a motorhoz, így a motoros a kocsitól függetlenül dönthette a gépet a kanyarokban.
Gyönyörű formák, motorbőgés és benzinszag, ez kellett egy jó hétvégéhez. Mindent megkaphattak a látogatók, ami ahhoz szükséges, hogy az eddig tétovázók nekiinduljanak egy motoros életútnak.
Mindig csodálattal töltenek el az ilyen idős járművek, beleképzelem magam az akkori korokba, hogy milyen lehetett ezekkel a két- és háromkerekűekkel hasítani a szelet, élvezni a gép által nyújtott szabadságot, egy szóval motorozni. Aki teheti, az ki ne hagyja jövőre! Bízom benne lesz egy ilyen alkalom megint!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A harmadik képen az URAL nagyon komoly! (én meg nem mertem odamenni vele)
Jó kiállítás volt! Sajna nem volt rá sok időm, mert folyamatosan változott a szombati program, de mindenképpen ki akartam gurulni és megérte kilátogatni!
Tényleg nagyon érdekes és szép gépek voltak kiállítva, megérdemeltek volna egy kicsit nagyobb helyet is (persze tudom, ha tehették volna a szervezők, meglépték volna), hogy jobban körbe lehessen járni, szemléni a csemegéket.
Jól esett, hogy ugyan a múzeum előtti út el volt kordonozva, de ahogy megálltam és elkezdtem volna tétovázni, hogyan is tovább, a kordon leereszkedett, merthogy a BMW-vel érkezők behajthattak majdnem a sátorig.
Köszönjük a kiállítást és további sikereket a csapatnak!
Na és persze széles utat!
Tisztelt Jani55!
A harmadik képen egy BMW R100R típusú motorkerékpárt lát Ural oldalkocsival szerelve!
Tisztelettel.
Igen, néztem.
Érdekes: a komplett első villa is URAL. Vagy esetleg az URALé is eredeti BMW.
A pontositás a tisztelt cikkirónak:
Egyik motorblokk sem Isettához tartozik.Az egyhengeres az BMW 25/2 (1951-től) tipusú mkp-ba való, a kéthengeres egy BMW LS 700-as szgk-ban szolgált valamikor a 60-as évek közepe táján.
Tisztelettel.
Kedves Wallandt!
Nem értem a probléma tárgyát. Hol írtam Isettáról?