Azt hihetnénk, hogy ismerjük a nagy motorkerékpár gyártókat szerte a nagyvilágban, azonban tévedünk, mint oly sokszor az életben. Mert ha van egy vállalat, amely mintegy 200’000 motort és robogót gyárt évente, azt remélnénk, hogy ismerjük a nevét, ugye? Ha számításba vesszük, hogy a Ducati csupán 50’000 kétkerekűt gördít ki a gyárból egy évben, akkor bizonyára megmarad bennünk az a márkanév, amely alatt négyszer ennyi kétkerekű lát napvilágot.
A szóban forgó cég neve Italika, amely nem más, mint Mexikó nagy motorkerékpár gyártója. Eleinte a koreai Hyosung modelljei alapján történt az összeszerelés, mára azonban saját modellekkel gazdagítják a piacot. Számos típust értékesítenek nem csak Mexikóban, de Guatemalában, Brazíliában, Hondurasban, Peruban, Panamában, El Salvadorban és Argentínában is. Ami a piaci részesedést illeti, az Italika a mexikói piac mintegy 63 százalékát mondhatta magáénak a 2011-es évben. Önmagában is kimagasló ez az érték, annak tekintetében viszont, hogy a vállalatot mindössze 2005-ben alapították, egyenesen zseniális. Megalapítása óta egymillió motorkerékpár hagyta el a gyártócsarnokot.
Nézzünk meg néhány modellt a kínálatukból. Először is íme a leginkább egy nagymotor kinézetét és érzetét nyújtó RT200, a mexikóiak legnagyobb modellje. Őt egy kétdecis, négyütemű blokk hajtja, ennek köszönhetően képes a ”sport”motor egészen 110 kilométer/óráig gyorsulni. Nem kimagasló a teljesítményérték sem, a gyártó 15 lóerőt ad meg 7’500-as fordulat mellett, a nyomatékértékre 14 Newtonmétert írnak. Viszont a csekély teljesítménynek köszönhetően tartósnak tűnik a szerkezet. A fogyasztása 3,7 liter 100 kilométerenként, így ez sem kimagaslóan jó, de a számokra kevésbé érzékeny dél- és közép-amerikai piacon úgyis az számít, hogy elvigye a motor az utasát A-ból B-be.
Természetesen az Italika is kínál szupermotó jellegű gépet, a DM150-et. Meghajtásáról logikus módon egy 150 köbcentiméteres (13,3 lóerős és ugyanekkora nyomatékértékű) négyütemű motor gondoskodik. Ez elegendő arra, hogy 90-ig gyorsítsa a 150 kilogrammos DM-et. Ezeken kívül a cég kínál még sok más típust is 110 köbcentitől 200-ig bezárólag, robogókon keresztül a hagyományos felépítésű motorokon át a cruiserekig, sőt megtalálható a kínáltukban egy 150 köbcentis ATV is.
Az Italika motorjai nem nevezhetőek sem úttörőnek, sem pedig hatalmas teljesítményű mérnöki bravúrnak, mellőzik a forradalmi újdonságokat, viszont tökéletesen megfelelnek az ottani vásárlói igényeknek, mint például az alacsony költségű fenntarthatóság, egyszerű szerelhetőség és strapabíróság, ami lényeges a nem éppen kiváló úthálózatú országokban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hát valljuk be nem nagy szégyen nem ismerni a mexikói (meg úgy a fejlő…fejletlen világ) motoros piac szereplőit.
A blokk szokás szerint vmi japán licensz…ami nem baj, a 15 lóerőhöz társuló köbcenti meg értelmesebb mint a nálunk bevett 125 ccm….
Természetesen érdekességnek szántuk ezt a hírt. Nehogy megsértődjön valaki, azért mert nem ismerte ezt a márkát, mi meg bemutattuk nektek.
A jó oldala ezeknek a kis gyöszöknek és a hozzájuk kapcsolódó hírnek, hogy nekünk európai, magyarországi motorosoknak egyáltalán nincs okunk panaszkodni, hiszen ennél lényegesen jobb motorokon száguldozhatunk. Ha néha kicsit távolabbra is tekintünk az orrunk hegyénél, kiderül, hogy nem is olyan rossz itt nekünk Európa közepén.
Persze…teljesen jó a cikk, biztos még van jópár ilyen márka Kínában, Indiában…de mivel ide nem hoznak (szerencsére) ezért “rejtve” marad..