A Franciaországnál is nagyobb egybefüggő sivatagban, az Empty Quarterben zajló maratoni szakasz második fele az utolsó előtti igazi lehetőséget kínálta a késhegyre menő küzdelemben, hogy változzon az összetett sorrendje. A 12. szakasz egy szervizelés nélküli, közösen töltött éjszaka után 185 kilométernyi speciált és 191 kilométer összekötő szakaszt tartalmazott. A gyorsasági mintegy fele dűnéken át vezetett, a maradék java pedig kiszáradt tómedrekben. A szakasz nem volt hosszú, de a navigációra oda kellett figyelni. Mivel pedig erősen közeledünk a Dakar Rally célpódiumához, a tét és a nyomás napról napra nő – főleg az éllovasokon. Aki nem győzelemre tör, abban pedig azért, hogy nehogy valamin elbukva ne érje el az áhított befutót!
Toby Price már kétszer megnyerte a Dakar Rally-t. A rajttól kezdve egyértelmű a célja: nem szakasz-győzelmeket akar bezsebelni, hanem a végsőt! A prológot is beleszámolva a legelejétől kezdve minden nap az első tízben volt, de egyetlen speciált sem nyert. Így soha nem kellett az élről indulnia. Ugyanakkor nagyon gyakran végzett az első háromban, így sokszor zsebelte be az új bónuszokat. (Csak emlékeztetőként: az idei Dakar speciáljainak első felében – a tankolási pontig – az elsőnek rajtoló három pilóta bónuszokat kap. Aki közülük elöl végez, az megtett kilométerenként 1,5 másodperc, a második 1 másodperc, a harmadik pedig 0,5 másodperc időjóváírást kap. Vagyis harmadikként indulni és jobb helyen elérni a félpontot, mint akik előtted rajtolnak nagyon sokat ér. Tegnap majdnem négy percet lehetett így bezsebelni!)
Toby Price a maraton második napján is végig a legjobbak között volt. Többször hozta a legjobb időt, de a végén csak nem ő győzött. Nacho Cornejo és Daniel Sanders is megelőzték – legnagyobb riválisa, az amerikai Skyler Howes azonban mögötte végzett. Így az ausztrál átvette az összetett első helyet. Igaz, előnye ugyanúgy marginális: 28 másodperc. A 13. szakasz tehát sorsdöntő lehet kettejük csatájában. Bár még a 3 percen belül osonó Kevin Benavides is beleköphet a levesükbe.
Gyenes Mani mindössze húsz perces hátránnyal a rajszámával megegyező, 34. pozícióban zárta a napot. Ezúttal adott egy villáminterjút is, amelyben elmondta: nagyon élvezte a maratoni két napot. Jól ki is tudta pihenni magát, és a gyorsasági szakaszokat is nagyon élte. Összetettben szépen tartja a 30. pozíciót.
Saghmeister Gábor kitartóan halad a Dakar célja felé. Az időeredményét nézve iszonyatosan küzd: csak tegnap kapott 22 és fél óra időbüntetést, az időeredménye pedig 30 és fél órával volt rosszabb, mint a győztes Nacho Cornejo-é. A napi eredménye és az összetettbeli pozíciója is utolsó előtti, azaz 93. – de tegyük a szívünkre a kezünket: hányan jutottunk volna el ugyaneddig? Mert én például tuti nem… Gyerünk fiúk, nincs már sok hátra!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 1:57:27 | 0:00:00 |
2 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:00:49 | 0:00:00 |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:01:58 | 0:00:00 |
4 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:02:05 | 0:00:00 |
5 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:02:22 | 0:00:00 |
6 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:02:54 | 0:00:00 |
7 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:03:06 | 0:00:00 |
8 | 14 | SEBASTIAN BÜHLER | HERO | 0:03:08 | 0:00:00 |
9 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:03:16 | 0:00:00 |
10 | 16 | ROSS BRANCH | HERO | 0:03:21 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 40:47:36 | 0:01:00 |
2 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:00:28 | 0:01:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:02:40 | 0:03:00 |
4 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:14:54 | 0:02:00 |
5 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:16:14 | 0:00:00 |
6 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:20:00 | 0:00:00 |
7 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:20:03 | 0:04:00 |
8 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:23:14 | 0:00:00 |
9 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:44:24 | 0:00:00 |
10 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:54:58 | 0:04:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »