Majd mikor a lovat leváltotta a gép-ló, a gyeplőt a kormány, ezen kezdetleges tároló eszközök egy része tanktáskává fejlődött. Pillantsunk be, hol tart most ez az evolúció.
Űrkorszak ide, vagy beépített bőröndökkel, hűtőtáskákkal gördülő túragépek, díványrobogók oda, kétkerekű kedvenceinknek megvannak a maguk korlátai. Mivel a fenti extrák legtöbbünk motorjáról hiányoznak, a kiegészítő szütyőkre, hálókra, táskákra, dobozokra, zsákokra és még ki tudja mi mindenre mindig szükségünk lesz egy-egy túra, nagyobb kanyar, de akár egy hétközapi rohangálás alkalmával is. Ahogyan a motorkerékpárok, úgy fejlődött a túratartozékok, csomagtartó-rendszerek népes kínálata is bő évszázados történetünk során.
Nem egyszerű a helyzet, hiszen általában mindannyian ugyanazokat a dolgokat igyekszünk elhelyezni ezekben, de azért vannak speciális igények is. És bizony egy magát igazán felkészültnek tartó gyártónak ki kell elégítenie a vásárlók igényeit, nem mondhatja azt, hogy “sajnos ezzel nem tudok szolgálni”, mert akkor a vevő továbbáll oda, ahol megkapja amit szeretne. Jogos.
A francia Bagster magáévá tette ezt az üzletpolitikát és megpróbálja a különcök kiszolgálása mellett még a jövőt is kitalálni. Íme két példa ezekre. Nem is gondolnánk, de sok társunk egy pillanatra sem szívesen válik meg kedvenc ölebétől. Bizony! Viszi magával talikra, túrákra, egyszóval mindenhova. Nekik lett kifejlesztve a Bagster Friendly nevű tankbag (amely egyébként topcase-ként is funkcionálhat. Ebben kényelmesen velünk tarthat négylábú barátunk, nem kell lemondani hűséges társunkról még hobbink gyakorlása közben sem.
Másik példánk tulajdonképpen nem is annyira jövőidéző, mint ésszerű és realista. Mivel a papírtérképek lassan kikopnak és átadják helyüket a GPS alapú tájékozódásnak, sok gyártó eleve GPS tartós táskát készít már a régi, térképzsebesek helyett. A Bagster még egyet rátett a lapáttal, és a GPS-t is száműzve egyenesen a táblagépünknek biztosított helyet – lássuk be, igen okosan. Hiszen ha velünk van mindentudó I-Pad-ünk, minek GPS? Sokkal nagyobb képernyőn, sokkal több információt láthatunk, zenét, és minden egyebet magunkkal vihetünk, sőt! Akár a világ végén is kommunikálhatunk, megoszthatunk, megörökíthetünk, minden kötöttség nélkül. Logikus és egyszerű ötlet, mint a legjobbak általában. Ez a táska a Bagster Driver névre hallgat – reméljük mihamarabb találkozhatunk vele az itthoni kínálatban is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Régóta használok bagster tankbőrt és táskát. Nagyon bejött. Jó minőségű, praktikus, tartós.
Kíváncsi lennék, a blökiket mivel védik egy kiadós esőben…
“Mivel a papírtérképek lassan kikopnak és átadják helyüket a GPS alapú tájékozódásnak, …”; egy nem háztömb körüli túrához mindig szükség lesz papíralapú térképre, a GPS nem helyettesítheti. Legalábbis az olyan túrákon, ahol az ember valóban szabadon vándorol. Én pl. el sem tudom képzelni, hogy térkép nélkül induljak el, GPS-be, vagy egyéb kütyübe előre beprogramozott útvonalon. Egy jó tipp egy benzinkútnál, vagy kempingben, szálláson, és máris “újratervezés”. Az pedig térkép nélkül nem megy. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos készülékeknek mennyivel több hibalehetősége van egy papírtérképpel szemben (ami elázhat, vagy elveszhet – ha elszakad, még használható). GPS a konzolon, térkép a tanktáskában, másképp nem megy – szerintem. Na jó, GPS nem kell.
Érdekes, hogy én sokáig papírtérkép nélkül, csak Garminnal motoroztam. Több napos túrákat is így tettem meg. Aztán szépen átszoktam a papírra, és ma már sokkal jobban élvezem, ha akár nincs is nálam GPS. Az idei Torockó és a Transzok túrára például nem vittem magammal navit, és nem is hiányzott. 🙂