Hosszú bizonytalanság után végre biztossá vált: az Aegon támogatásának hála meg tudják rendezni a 2012-es évben a Bike Maraton 24 órás túraversenyét. A kitűzött időpont szeptember harmadik hétvégéje, vagyis 2012.09.15-16.
A megmérettetésen a korábbi évekhez hasonlóan 3 (újdonságként opcionálisan akár 2) motorból álló csapatok nevezhetnek. A rajt és a cél is Kőszegen lesz, de maga a túraverseny nagyrészt Ausztria útjain zajlik majd. Így a szép táj és a jó utak éppen úgy garantáltak, mint a rengeteg kanyar! Újdonság lesz egyfelől az, hogy a versenytáv felváltva áll majd speciálszakaszokból (itt rajzos itiner alapján kell navigálni) és összekötőkből (hagyományos szöveges útvonalleírás segítségével kell végigmenni rajtuk), másfelől az értékelés rendszere is új lesz: egyrészt az előírt átlagsebességek betartása (ezzel szeretnék a szervezők garantálni a száguldozás elkerülését), másrészt vezetéstechnikai- és teszt-feladatok megoldása alapján alakul majd ki a végeredmény.
Szintén újításként a szervezők nagyban megkönnyítették a jelentkezés rendszerét. Minden résztvevő egyénileg nevez a versenyre, akár megvannak a csapattársai, akár nincsenek. A korábbaiknak megfelelően online kell jelentkezni. A hivatalos weblapot ITT, a regisztrációs modult pedig ITT találjátok.
A jelentkezéshez az új webhelyen regisztrálni kell, amelynek nem feltétele, hogy a korábbi webhelyen regisztrálva legyen a jelentkező. Az online jelentkezés folyamata is lénygesen leegyszerűsödött, nem kell hosszú formulákat kitölteni, a versenyzőket a felhasználó neveik alapján azonosítjuk majd a regisztrációnál a verseny kezdete előtt. A verseny 2012. szeptember 15-én, szombaton 12 órakor rajtol Kőszegről (a pontos rajthelyről a nevezőket tájékoztatjuk természetesen), a rajt előtti két órában pedig a regisztrációval alakulnak ki a csapatok. Így akár az indulás előtt is lehet harmadik csapattagot bevenni, vagy akár kompletten csapatot alakítani is. Reményeink szerint ezzel jelentősen megkönnyítjük a résztvevőknek a csapatalakítást.
A helyszíni regisztráció sorrendjében kiadott csapatrajtszámoknak megfelelően déltől két percenként indulnak a csapatok. A speciálszakaszokon a már megszokott book-road itinerrel kell navigálni, számos menet közbeni feladat megoldásával egyetemben. (Ezeknél a feladatoknál lehetnek előnyben a 3 fős csapatok a 2 motorból állókkal szemben.) A speciálszakaszok elején megadjuk a követendő átlagsebességet, amelyet a speciál során egy vagy akár több áthaladás-ellenőrző ponton kontrollálunk is, így a speciál szakaszok nehézségét a navigáción felül az átlagsebesség lehető legegyenletesebb tartása is jelenti. A speciálok közötti összekötő-szakaszokon minden ellenőrzés nélkül lehet végiggurulni. A versenyben most is lesz egy kötelező pihenő a verseny távjának felénél, ahol egy kellemes bográcsos vacsorára látunk vendégül minden indulót.
A verseny lebonyolításának alapfeltétele, hogy legalább 70 résztvevő nevezzen. Úgyhogy kalandra fel, a rendezők nagyon várják a regisztrációkat!
A cél: 24 óra a nyeregben – egy perccel sem több!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ott a helyünk. Remélem lesz elég nevező.