A Triumph végre lerántotta a leplet a Speed Triple 1200 RR-ről. Ha egy kicsit megpróbáljuk tudatosan savanyú szemszögből nézni, akkor talán azt lehet rá mondani, hogy nem sok meglepetéssel szolgált. Mégis nehéz a megmagyarázhatatlan lelkesedéstől elhatárolódni. Az első benyomás talán az, hogy ez nem úgy retró. Ahogy az 1200 RS egy hamisítatlanul modern kiállású naked, úgy az RR sem lett csőretró. Még annyira sem, mint a Agusta féle Superveloce 800, ami szintén azt a receptet követi, hogy a modern technika fölé a múlt sportmotorjaiból táplálkozó köntöst húz. Az RR úgy múltidéző, hogy eszünkbe sem jut róla, hogy a múlt tervezői hasonló motort készítettek volna. És ez jól áll neki!





Tehát a váz, a tank, a segédváz, a fékek és a 180 lóerős, háromhengeres motorblokk ugyanaz. A kerek lámpás fél-idomon túl azonban azért kínál némi többletet. Már az RS egyik fő vonzereje a csúcskategóriás Öhlins futómű volt, de azt egy még különlegesebb árura cserélték. A szintén Öhlins Smart EC 2.0 elektronikusan állítható, félaktív futómű, ami mondjuk még a 2021-es Panigale V4 S-ben található meg.
A TFT kijelzőn keresztül öt menetbeállítást kap a majdani felhasználó. A Rain, a Road, a Sport és a Track üzemmód mellett egy szabadon konfigurálható beállítás is helyet kap. Mindegyik más motortérképet, elektronikai segédlet és futómű setupot takar.
Az üléshez nem nyúltak, de a kormány alacsonyabbra és előrébb került, a lábtartó viszont lejjebb, azaz az RR sportosabb üléspozíciót kínál az RS-nél.

Cimkék:
Ezzel pedig egyszersmind beigazolódott a korábbi erős tipp, hogy tényleg a Z650RS-sel bővít a Kawasaki retró fronton.
Elolvasom »A Yamaha R1, R7, R3 és R125 olyan fényezést kapott, ami 60 évnyi MotoGP részvételre és 500 győzelemre emlékeztet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »