A Triumph végre lerántotta a leplet a Speed Triple 1200 RR-ről. Ha egy kicsit megpróbáljuk tudatosan savanyú szemszögből nézni, akkor talán azt lehet rá mondani, hogy nem sok meglepetéssel szolgált. Mégis nehéz a megmagyarázhatatlan lelkesedéstől elhatárolódni. Az első benyomás talán az, hogy ez nem úgy retró. Ahogy az 1200 RS egy hamisítatlanul modern kiállású naked, úgy az RR sem lett csőretró. Még annyira sem, mint a Agusta féle Superveloce 800, ami szintén azt a receptet követi, hogy a modern technika fölé a múlt sportmotorjaiból táplálkozó köntöst húz. Az RR úgy múltidéző, hogy eszünkbe sem jut róla, hogy a múlt tervezői hasonló motort készítettek volna. És ez jól áll neki!
Tehát a váz, a tank, a segédváz, a fékek és a 180 lóerős, háromhengeres motorblokk ugyanaz. A kerek lámpás fél-idomon túl azonban azért kínál némi többletet. Már az RS egyik fő vonzereje a csúcskategóriás Öhlins futómű volt, de azt egy még különlegesebb árura cserélték. A szintén Öhlins Smart EC 2.0 elektronikusan állítható, félaktív futómű, ami mondjuk még a 2021-es Panigale V4 S-ben található meg.
A TFT kijelzőn keresztül öt menetbeállítást kap a majdani felhasználó. A Rain, a Road, a Sport és a Track üzemmód mellett egy szabadon konfigurálható beállítás is helyet kap. Mindegyik más motortérképet, elektronikai segédlet és futómű setupot takar.
Az üléshez nem nyúltak, de a kormány alacsonyabbra és előrébb került, a lábtartó viszont lejjebb, azaz az RR sportosabb üléspozíciót kínál az RS-nél.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »