Ahogy azt Manko kiszúrta, Mackó éppen az amerikai piac elvárásainak megfelelően fejlesztett BMW újdonságot, a K1600GT-t teszteli. Kimondva, kimondatlanul a bajorok új hipertúrázója a Honda Goldwingjének teremt közvetlen konkurenciát. Tavaly ősszel a szaksajtó számos cikkben tárgyalta a legnagyobb aranyszárnyas megújulásának lehetőségeit, de az új modellben vajmi kevés újdonság található. A találgatások, úgy tűnik, mégsem voltak megalapozatlanok.
Ugyan jó fél évvel ezelőtt nem került szóba, de a tavaly szeptemberben benyújtott szabadalmi igények szerint a Honda egy hibrid meghajtású motor fejlesztését vetette fel. Bár sokan technikai zsákutcának tekintik a meghajtás ezen módját (nem teljesen alaptalanul), azonban az amerikai piacon kifejezett hype övezi a Toyota Prius hibrid változatát. A kettős hajtás motoron történő alkalmazásának legnagyobb problémája a kétkerekűek kis mérete, illetve alacsony tömeghatára. A Goldwing azonban ideális lehet ennek a technikának az alkalmazására, hiszen jelenlegi formájában sem éppen egy pöttöm masina. A szabadalmi rajz tanulsága szerint egy hagyományos, négyhengeres boxerrel párosítanák az elektromos meghajtást.
Lehet, hogy a hír hallatán már most sokan felhördültek, azonban racionálisan szemlélve a dolgot az nem is olyan megalapozatlan. Az egyre emelkedő benzinárak mellett egy alacsonyabb fogyasztású gép vonzereje nagyobb lehet, az Egyesült Államokban a hibridhajtást övező népszerűség pedig sokakat elcsábíthat. Persze egy szabadalmi rajz még korántsem jelenti azt, hogy a Honda valóban dolgozik egy ilyen motoron, azonban egy hivatalos bejelentéssel már most sok borsot törhetnének a konkurencia orra alá.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Babetta volt az első hibrid motor – lábbal és benzinnel is ment.
Bár szerintem az első motorok is ilyenek voltak 100 évvel ezelőtt.
Hibrid=zsákutca
Rohadt dolog lehet egy ekkora dögöt lábbal hajtani hegynek fölfele
(Egyébként nagyon jó eredményeket értek el hibrid hajtással autókban, főleg városban. Motoron neccesebb alkalmazni, pont a súly miatt. Meg érdekes kérdés a célközönség mibenléte is. Rajtam kívül hány ‘geddonista jár még motorral? És azok közül hány nem tekinti zsákutcának a hibrid hajtást? )
“(Egyébként nagyon jó eredményeket értek el hibrid hajtással autókban, főleg városban. Motoron neccesebb alkalmazni, pont a súly miatt.”
Helyesen ez így hangzana:
Egyébként értek el eredményeket hibrid hajtással autókban, de csak városban. Motoron még értelmetlenebb alkalmazni, többek között a súly miatt. (…)
Egy range extender sokkal közelebb járna a helyes megoldáshoz.
De, hogy értsd miröl is beszélek:
Toyora Auris HSD
Hengerűrtartalom: 1798 cm3
Teljesítmény: 99 LE/4000
Forgatónyomaték: 142 Nm/4000
Villanymotor teljesítmény: 80 LE
Villanymotor nyomaték: 207 Nm
Hibrid rendszer összteljesítmény: 136 LE
Gyorsulás (0-100 km/óra): 11,4 mp
Végsebesség: 180 km/óra
Átlagfogyasztás: 3,8 liter/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 liter/100 km
Toyota Auris 1,4 D-4D
Hengerűrtartalom (cm3)1364
Max. teljesítmény lóerő90 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm205 Nm 1800-2800-as fordulaton
Végsebesség (km/h)175
Gyorsulás (s): 0 – 100 km/h12
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi5,6
Országúti4,2
Vegyes4,7
Tesztfogyasztás5,19
A fő baj a hybrid rendszerekkel az első Prius piacra dobásakor már felmerült. Amikor egy környezetvédelmi szakember megkérdezte, hogy “és öt év múlva hova teszitek majd a használhatatlanná vált mintegy 400 kg akkumulátort?” – persze ez az összes elektromos hajtásrendszerre igaz.
De igaz.
Amúgy az amerikaiak azért imádják így a hybrideket, mert elhitették velük, hogy a dízel annyira környezetszennyező, hogy nagyon-nagyon! Bezzeg a benzines az nem, kit érdekel ha 25 litert eszik… Na de ha még nem is eszik 25-öt, csak 20-at (ez a jellemző az ottani hybrid-járműparkra), akkor aztán ennél jobb nem is létezhet!
Támogatom a véleményedet!Az a baj, hogy az emberek többségével elhitették, hogy jó és környezetbarát.
Ha abba belegondolok, hogy egy benzinüzenű gép mondjuk közvetlenül hajtja a kerekeket, ez OK!
De ha abba gondolok bele, hogy mondjuk a benzinüzemű gép tölti a töltésvezérlőn keresztül az akkumlátort, majd inverteren és miegymás elektronikai eszközön keresztül hajtja a villanymotort, a villanymotor meg a kereket. Hát érdekes…
A benzinmotornak van egy hatásfoka ami mindegy, hogy hybrid hajtásban van vagy nem. de a hybridnek az előbb leírtak alapján elég bonyolult rendszere van. Ezek a rendszerek sem dolgoznak 100%-hatásfokkal mint tudjuk. Az, hogy ennyire megkerült módon adja át a hajtást a kereknek, mégnagyobb hatásfok csökkenés következik be, a bonyolult hajtásrendszerről nem is beszélve. Viszont ami pozitívumot tudok mondani a hybridre, hogy mondjuk fékezéskor, lassuláskor a villanymotor generátorként üzemel, így az az energia nem veszlik el, mint a benzines kocsikban, hanem itt az akkuban tárolódik. Viszont a hydrideknek a tömege megint negatív dolog. Így a fogyasztáson sem igen látszik meg, hogy hydridben vagyunk. Viszont gyártásakor is sok elektronikai hulladék keletkezik, mellesleg az rengeteg akkumlátor, ami előbb utóbb vesélyes hulladék lesz.
Hát összintén néha elgondolkodok rajta, hogy sokkal környezetbarátabb a diesel-es autó, és miért mért veszik az ilyen gépket.
“Amúgy az amerikaiak azért imádják így a hybrideket, mert elhitették velük, hogy a dízel annyira környezetszennyező, hogy nagyon-nagyon!”
Kár, pedig egy jó kis Detroit Diesel….:)