Elektromotor 6 sebességes váltóval

Fejlesztés
2011. május 05., csütörtök - Macko

A vaskalaposok is érezhetnek némi elégedettséget a hír hallatán: ha már elektromotor, legalább egy "rendes" váltó van benne!

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (13 hozzászólás)

manko92 -

Mivel egyre többen állítják, hogy az etanol nem lesz végső megoldás, muszáj ilyen fejlesztéseket csinálni.

Gondoljunk csak bele 50-60 évvel ezelőtt még a belső égésű motorok is szinte kezdetlegesek voltak. Biztos, hogy előbb vagy utóbb sikerűl valami szalonképes dolgot összerakni a mérnököknek.

Én mindenesetre abszolút pozítív dolognak tartom az elektromos masinákat.

Van valami konkrét adatunk a masináról?


Helmets on -

“hatsebességes váltóművet szereltek bele……..a jármű dinamikája, végsebessége, sőt hatótávolsága is megnőtt.”

 

Nemtom ennek mi értelme volt.

Műszakilag szerintem nem sok.

 

“a lassítások során automatikus visszakapcsolások következtében..

az akksik visszatöltése is sokkal eredményesebbé vált.”

 

Elektromos kocsikba is van ilyen fokozat bár állítólag az így nyert energia elvész azzal hogy vissza kell gyorsítani:)

 

 

“50-60 évvel ezelőtt még a belső égésű motorok is szinte kezdetlegesek voltak.”

 

Hát azért nem igazán…

Már akkor is tudták kb azt amit ma csak nem volt megfizethető meg tartós:)

 

Az akkuval is ez van.

 

Az etanol tényleg nem olyan megváltás de az elektromos hajtásnál sokszor elfelejtik hogy az az áram is lesz valahol valamiből…

A jelenlegi hálózat se bírna ki ekkora terhelést ha minden lilahagymaközi bedugná estére a konnektorba a családi kombit.

 

Az akku egy idő után tönkre megy a benzintartály nem.

 

Ja és ha lemerülsz nem tudsz kannába naftát vinni. Dugaszolóaljzat meg nincs a kilóméterkőbe.

 

Bár úgy is az lesz hogy felsővezeték vagy cserélhető szabvány akkuk a kutakon….

 

 


godofspeed -

Láttam Polgárdi veteránbörzén kb 10 éve egy 6-sebességes SIMSON-t. P20-váltó volt a Simson forgattyúsház mögé hegesztve. Ne kérdezzétek, hogy mi értelme lehetett:-))))


manko92 -

,,Már akkor is tudták kb azt amit ma csak nem volt megfizethető meg tartós:)”

pont ez a baj az elektromos járművekkel is

már most is tudják, hogy kéne kábé csinálni csak nem megfizethető és tartós!

 

Az áramot előállítani még mindig lehet környezetszenyező, de előbb vagy utóbb muszály lesz átállni(50-60 év talán)
 

VAGY próbálkozzunk vizhajtású motorban


manko92 -

A tv-ben is egyre több új és megvalósításra váró ötletet lehet látni valami ezek közül csak beválik


Helmets on -

Hát igen annál egyszerübb nincs minthogy fogod a folyadékot és betöltöd egy tartályba ahonnét a gravitáció segítségével kiszeded majd begyujtod

 

Ennél minden csak bonyolultabb…..nehéz ügy.

Vagy járhatunk biciklivel is meg gyalog.

 

 


Helmets on -

Nem hiába döntöttek úgy 100+ éve hogy a belsőégésűeket fejlesztik…

 

Az áram tárolása még ma is macerás és dráganemhogy akkor…

 

Persze sokan érvelnek úgy hogy “na igen de ha anno abba az irányba mennek el akkor már megoldották volna az elektromosság hatékony tárolását”…de ez egyrészt csak feltételezés és nem biztos hogy így van (az idő nem feltétlen oldja meg)

Másrészt meg ha tudjuk is olcsón, hatékonyan tárolni akkor is ott van az hogy elő kell állítani (és A-ból B-be szállítani)!

 

Gyanítom akkor is úgy oldották volna meg hogy: ‘hő+víz+turbina’

Még az atomerőmű is így mükszik….

 

Szóval a fosszilis tüzelőanyag akkor sem lett volna kikerülhető ha az elektromos hajtás terjed el…


ssscsaba -

Szerintem örüljünk annak hogy fejlesztik ezeket az elektromos masinákat. Ugyan igaz hogy sose lesz ugyanaz mint a mostani gépekkel, de ha elfogy a benzin akkor más módja nem nagyon lesz egy jó kis motorozásnak…az akkumlátorok egyelőre nincsenek a toppon, de bízok benne hogy rövid időn belül kitalálnak valami jó megoldást!


godofspeed -

Az ólom és szénbányák több mint kétharmada Kína kezében van, ahogy tudom.

Lehet kezdeni sakkozni, kinek lesz nagy business “Akkumlátorüzemű” gépeket előállítani, meg terjeszteni a világon:-))))


eko -

“ “50-60 évvel ezelőtt még a belső égésű motorok is szinte kezdetlegesek voltak.”

Hát azért nem igazán…

Már akkor is tudták kb azt amit ma csak nem volt megfizethető meg tartós:)”

 

Ez nagyon messze áll a valóságtól.

Az 50 évvel ezelötti motorok fényévekre voltak egy maitól. Pedig akkor is lett volna aki megtudja fizetni az ürtechnikát. 


verpe -

Nem akarok elszomorítani senkit, de ebből nem lesz semmi.

Gondoljátok, hogy a legyártott, és még a mai nap is gyártás alatt álló járműparkot lefogják valaha is cserélni?

A Józsi bácsi pl. a betonkeverős teherautóját?

Kizárt.

Akkor meg hogy viszik ki a betont az építkezésre?

 

Ezek csak álmok egy élhetőbb és tisztább városért.

Előbb fog összeomlani a világgazdaság, ha elfogy a benzin, mitnhogy észbekapjanak, más lehetőség nincs.

Lehet már a robogók rendszámozását se fogjuk megélni.

Addig motorozzatok, amíg van benzin, és van rá keret (most még 400Ft alatt van). Hallottatok már olyanról, hogy jelentős mértékben csökkent az üzemanyag, vagy bármi más ára? Nem hiszem. Itt mindent csak emelnek.

Persze ha nincs igazam, az csak jó lesz mindenkinek.

Béke.


Athlonator -

Némely ország és nagyhatalom gazdaságát az olaj táplálja. Így valószínűleg ezért nem fogják míg van olaj  leváltani a mostani üzemanyagot. Valószínű ha ezután is lesz majd valamilyen hajtóanyag, az azoknak a kezében lesz mint most alkiknek az olaj. De olyan, hogy olcsób hajtáslánc. nem hiszem, hogy lesz. Akármilyen hajtásláncott is kitalálnak, abban biztos vagyok, hogy az állam, vagy valaki ráteszi a kezét, nem esn neki jól ha elesne a jövedéki adótól.

Állítólag már rég feltalálták a vízzel hajtot motort.

Bár ezt én nem tartom szerencsésnek. Az olajból is eleinte azt gondolták, hogy sosem fog elfogyni.

Előbb lesz minireaktoros gépjármű, mint bármilyen, más. Bár ne így lenne.

De a technika  egyre inkább afelé hajt, hogy minnél kisebb, annál nagyobb teljesítmény legyen, mégnagyobb hatótávon.

Azért remélem nem így lesz.

 


vazul -

Százegynéhány évvel ezelőtt, amikor az első belsőégésű motorral hajtott járművek megjelentek az emberek többsége kb. olyan lesajnálóan állt hozzá a dolgokhoz, mint itt a fóumozók egy része az elektromos hajtáshoz. Azért azt ne feledjük, hogy a fosszilis tüzelőanyagok árának emelkedésével az elektromos hajtásnak egyre nagyobb létjogosultsága van/lesz. Nem kellenek ide atomerőművek, turbinák meg ilyesmi. Lelki szemeimmel már látom, amint pár négyzetméternyi napelemmel töltöm otthon az akksikat, állambácsi meg elmehet a búsba a jövedéki adójával együtt. Tehát hadd jöjjenek csak az elektromos mocik. 


Előző bejegyzés

Jön a hibrid Goldwing?

2011. május 04., szerda
Pletyka

Következő bejegyzés

Indiából jönnek a BMW váltói

2011. május 05., csütörtök
Üzlet

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt