A Hero-Honda a közelmúltig a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt, már ami az értékesített kétkerekűek számát illeti. Az indiai és a japán cég közös vállalkozása azonban néhány hónapja megszűnt korábbi formájában, bár az együttműködés nem ért véget. Az elválásról szóló szerződésben foglaltak szerint a Honda még hosszú ideig támogatja mind anyagilag, mind technikailag az önmagában is prominens piaci részesedéssel rendelkező vállalatot. A Hero a szakítás után nem ült a babérjain, újabb stratégiai partner után nézett, s ennek a BMW-vel kötött szerződés lett az eredménye. Az egyezség értelmében az indiai motorgyártó az egyik fő egységet, a nyomatékváltót fogja szállítani a bajorok számos modelljébe a következő 5-8 évben.
Az együttműködés kétség kívül mindkét fél számára hasznos, hiszen a bajorok ezzel többé-kevésbé megvetik a lábukat a válság ellenére is virágzó indiai piacon, valamint költségcsökkentést is elérnek, a Hero pedig egy komoly presztízsértékkel is rendelkező üzletet kötött a világ egyik leginkább ismert motorgyártójával. Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy a Hero már korábban is szállított alkatrészeket a bajor cég és a kanadai Bombardier számára, azonban ez az első, egy motor fontos részegységét kompletten érintő üzlete. Az Onroad olvasóinak persze a trend igazi újdonságot nem jelent, hiszen már 2009-ben írtunk a motorkerékpár-ipari kapcsolatok európai-indiai bővüléséről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem hinném,hogy örömtáncot lejetnek a BMW fanok.
Hát nem!
Mondjuk kétlem, hogy ez ár csökkenéssel is járna egyben.
Árcsökkentésről szó sem esett. Csak költségről.
Arra probáltam célozni, hogy gondolom az indiai gyár olcsobban gyártja a váltókat, így a bmw költségei csökkenek és ezért talán lehet árat is csökkenteni….és itt fel is ébrednék az álomból.
Már azon sem csodálkoznék ha az egész motort ott raknák össze pár éven belül.
Árcsökkenés nem lesz szerintem se,a kínában összerakott Xcountry blokk se hozott árcsökkenést.
Presztizscsökkenés inkább lesz,elvégre BMW-t pont a minőségi német gyártás miatt vesz a jónép szerintem.Egy 5millás GS-ben egy indiai váltó az egyik utolsó dolog amit látni szeretnék.
Nem K mindegy, hogy hol szerelnek össze valamit?A specifikációt a BMW határozza meg. A minőségellenőrzést a BMW végzi.
Tessék nekem megmondani, hogy mi a különbség egy Németországban végzett összeszerelés és az indiai között?
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy Németországban sem az Übermensch áll a szalag mellett, hanem a török, vagy az az indiai, akinek volt pénze repülöjegyre.
Kedves eko! Egyáltalán nem értek Veled egyet.
Nemrég vett az asszony egy új Yarist. A váltó gagyi, a vezérműláncot most viszi vissza 4x állíttatni. Szar az egész. Pedig bíztunk az eddig oly megbízható “japán” technikában.
Nemrég egy szaki a márkaszervizből felvilágosított, hogy a gépet a franciáknál Juszufék rakták össze. Szóval ez egy japán márkájú francia fos.
Nagyon szeretném, ha nem járna így a BMW az indiaiakkal.
Mi itt Magyarországon néhány száz éve már szívunk az indiaiak miatt
Nem ugrálok örömömben, de tudomásul veszem, hogy ez a Világ irányvonala.
Az AUDI Magyarországon motorokat készíttet. Akkor ez a német technika a TT kupékat leminősíti, mert nem a német szalagnál álló magyar vendégmunkás rakta össze?
Passatban találtam “Made in Hungary” feliratú kábelköteget, s némiképp büszkeséggel töltött el, hogy jól teszi a dolgát.
Mellesleg a török Toyotáknál is voltak hibák (Sógorom új corollájából hiányzott egy főtengely csapágy). A “tökéletes” japán technika kora letűnt már.
Sőt. A tökéletes technika soha sem létezet…