Bedobta a KTM az új 1290-es Super Adventure modelljének R, azaz a valódi terepképességek irányába jobban kihúzott változatát. Az “S” azaz utcai motorozásra fókuszált kanyarszedő és kátyútlanító narancssárga huligánt már egy hónappal ezelőtt megmutatta az osztrák cég. Nyilvánvalóan mindkettő egy brutális dög. Az igazán érdekes szerintem mégis inkább az, hogy amíg a Harley-Davidson túraenduróját, a Pan Americát Jason Momoával reklámozzák – és félreértés ne legyen, kiváló arc hozzá – addig a KTM nagy túraendurójához már Chris Birch terepmotoros bajnok/tréner/atyaúristen dukál. Beszédes, nem?
Tehát Adventure R. Terep- és kalandorientált vadállat. Lóerőből nem lesz hiány, az immár Euro5 barát, Pankl váltós LC8 V2-es 160 lóerőt ad le 9.000-es fordulatszámon és 138 Nm maximális forgatónyomatékot 6.500-nál. Ehhez pedig 221 kilogrammnyi száraz tömeg tartozik.
Az elődhöz képest módosult váz, terepezős barátabbá, keskenyebbé tették az ergonómiát, aminek köszönhetően kényelmesebben lehet kiállni a nyeregből.
Alacsony ez sem lesz, az ülésmagasság 880 milliméter. Az R változat is WP futóművet kap. Az első XPLOR villa 48-as, teljesen állítható, 220 mm rugóúttal. A PDS rugó hátul szintén állítható. A menetvezérlő programok között természetesen van off-road mód, de felárasan megkaphatod hozzá a Rally módot, agresszív gázreakciókkal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »