A Triumph Speed Triple 1200 RS finoman hozzáigazodott az aktuális formanyelvhez, ami leginkább a fényszórón érhető tetten. Persze a forma hamisítatlanul összetéveszthetetlen és továbbra is bátran megosztó. A LED-es és nappali menetfényt is tartalmazó egység szerencsére nem lett tucattermék. Szénszálas sárvédő és egy csinos kis hasidom került fel. A 17-es fekete felnik megtartották az előd V elrendezésű felépítését.
A legérdekesebb változás a – természetesen Euro5-höz igazított – blokk. 1.160 köbcentiméternyi hengerűrtartalom, természetesen soros háromhengeres elrendezés, DOHC, folyadékhűtés. A legnagyobb teljesítménye 177.5 lóerő, amit szép magasra forgatva, 10.750-es fordulaton lehet belőle kinyerni. A 125 newtonméteres maximális forgatónyomaték azonban “már” 9.000-nél beüt. És azok, akik már hallották a “sounds like a beast” jelzőt aggatták rá, szóval várhatóan tényleg állatul szól.
A hivatalos szöveg szerint a Triumph sokat profitált a Moto2-es tapasztalatokból, amit kamatoztattak a fejlesztésnél. Nem csak a blokk, hanem a váz terén is, ami 17 kilogrammal lett könnyebb az elődjénél. Ezzel együtt végeredményében 10 kilót fogyott a Speed Triple 1200 RS az elődhöz képest. Összességében pedig elmondható, hogy a 198 kilós motor 25%-kal jobb súly-lóerő aránnyal örvendezteti meg leendő tulajdonosát. És persze a szokásosan felsőpolcos cuccok is itt vannak. Öhlins állítható gátlók (NIX30 fordított elől, TTX36 hátul), Brembo Stylema fékek, kanyar-ABS, kulcsnélküli indítás, új 6-os váltó és csúszókuplung, a Track Mode-ot is tartalmazó menetvezérlő programok, TFT kijelző, amely a telefonoddal és a GoPróddal is összeköthető. Beszédes, hogy ezt a szép RS kivitelt eleve Metzeler Racetec RR K3 abroncsokkal szerelik, mintegy rövidre is zárva, hogy milyen felhasználásra szánták a brit roadstert.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »