A hatalmas túrabálna szerkesztőségünkben is járt egy sokkilométeres teszten, a magam részéről nagyon megszerettem. A Honda igazi kultuszmodellje a hathengeres motor, amely azonban idén megkapja talán eddigi legkomolyabb piaci ellenfelét a BMW K1600GT/GLT személyében. Ennek ellenére a mérnökök nagyon óvatosan nyúltak hozzá a jelek szerint hosszú távra tervezett modellfrissítés során a géphez — ezt mutatja a jelölés, miszerint a képeken is látható verzió immáron egyenesen a 2012-es modellévre szól!
A változások nem érintik a motort (ez nem is nagy baj), azonban sok minden egyébre kiterjednek. Módosították az alsó légterelőket, hogy még tökéletesebb legyen a lábak szélvédelme. Növelték az amúgy sem apró integrált oldaldobozok méretét, így fedélzetre vehető pakkok mennyisége (a kis rekeszekkel és a szintén új, tankba épített tárolóval együtt) több, mint 150 liter. Az említett kis extra tároló csak a légzsák nélküli modellekben található meg.
Szerencsére hozzányúltak a futóműhöz is: a gyár ígérete szerint javult a rugózási komfort és nagyobb tartományban állíthatók a csillapítási paraméterek. Mindez persze alapvetően csak egy teszt során ellenőrizhető le.
Változott az ülések (bocs, inkább fotelek) tömési anyaga és huzata is, így is javítva az utazási komfortot. A karakteresebb megjelenés és a jobb észlelhetőség érdekében változtattak a hátsó lámpán, illetve szintén a stílus javításának érdekében módosították a felniket. Frissítettek a műszereken is, valamint új navigációs rendszer költözött a fedélzetre. SD-kártyákon vihetjük magunkkal a világkörüli úthoz szükséges térképeket, illetve a fedélzeti audiorendszerhez a legújabb zenelejátszók is csatlakoztathatók, hogy a végtelen kilométerek nehogy unalomba fulladjanak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na most lesz boxerre köpködés, vagy az csak a béjemvé hírek velejárója?
Dehogy lesz, a Goldwing tesztnél sem volt.
Amúgy jellemző módon azt sem tette szóvá senki, hogy milyen rengeteg hondás hírünk van mostanában. Mert éppen így jött ki a lépés…
Elképesztően szép nagy vas ez! Akárhányszor látok egyet, mindig elcsodálkozom a méretein. Ezzel aztán lehet hetekig tartó túrákat tenni. Bár sajnos Magyarországra nem való. De ha valakinek ilyenre van pénze, annak arra is, hogy Európa-körutakat menjen vele. Arra pedig kiváló. Baromi kényelmes. Szuperül lehet vele krúzolni. Vagyis nem száguldozós, döntögetős motor.
TeeJay! Te pedig ne legyél ilyen negatív. Csak a trollkodó véglények kötnek bele a cikkek témájába, akármilyébe, az élő fába. Az ilyeneket figyelmen kívül kell hagyni, és marad a béke.
Kint lesztek a MotFeszten? Hátha nem sikerül idén kijutnom. Legalább lássam, miről maradtam le…
Ugyan még nem egyeztettünk Danival, de szerintem mindenképpen kint leszünk, és videózunk amennyit csak tudunk!
Boxer + kardán. Boáf! :-)
Elnézve a 2012-es GW-t mellette a HD minden évben ürtechnikát fejleszt.
Vagy a Honda tévedésböl a tavalyi képeket mellékelte?
Jut eszembe évszám:
Hogy lehet ez már 2012-es? Ez már a világvége utáni modell?
Véletlenül kettöt lapoztak a naptáron a japcsik, mert ennyire azért nem lehet nagy az idöeltolódás…
Ezen nincs mit csodálkozni Eko! A japánok előrébb vannak, mint mi (legalább is az okosk szerint) vagyis ha nálunk szokszor augusztusban modellfrissítés van akkor náluk miért ne lehetne februárban?
Na ha megöregszem akkor anyával veszünk egy ilyet, ezen nem fog fázni a térdem meg a seggem, de addig jó ez a huzatos másik is.
Nem a japánok agymenése, hanem az amerikai piaci. Adott évben mindig a köv. év modellt “mutatják be”, de még adott évben megvásárolható. Nem tudom, mikor, hol, miért csúsztak el/meg. Nyilván a marketingesek sara, majd utánanézek az okoknak…
Vigyorognánk mi is a hosszúlábú asszonnyal ,de aztmondja h. a transalpunkon “érzi a micsodámat”a csodagépen pedig “oltári “messze kerülnénk egymástól.hmm