A tanktáska sokunk számára nélkülözhetetlen társ a hosszú túrákon. Kéznél vannak az iratok (határátlépéseknél jó, ha nem kell a zsebünkben kotorászni), az esőruha, vagy éppen a fényképezőgép, ha menet közben meglátunk valami gyönyörű megörökítenivalót. A legfontosabbról, a GPS korában is nélkülözhetetlen túrakellékről, a térképről pedig még nem is beszéltünk! A legelterjedtebb, mágneses táskák praktikusak, hiszen csak feldobjuk a tankra és már mehetünk is. Vannak azonban hátulütőik is: ha kosz vagy apróbb fémdarabok ragadnak az aljukra, csúnyán összekarcolhatják a szép fényezést. Ráadásul egyre több motorkerékpár készül műanyag tankkal, ezeken pedig mit sem ér a mágneses rögzítőrendszer.
Megoldás lehet a tankbőr, hiszen az mellékesen még óvja is az üzemanyagtartályt. Viszont el is takarja, így azok a motorosok, akik büszkék a szép színű és formájú tankjukra, kimondottan tudnak idegenkedni a teljes borítástól. Számukra (sőt, igazából mindenki más számára) a lehetséges megoldás a Kappa rendszere, a Tanky, amely egy speciális alaplapból és magából a tanktáskából áll. A TKB alaplap két szíjjal rögzíthető a villanyakhoz és a vázhoz, pontosan illeszkedik a tank formájához, anyagának köszönhetően nem karcolja össze a festést és nem mozdul el a helyéről, no meg természetesen van rajta egy nyílás a tanksapkához. Az alaplapnak köszönhetően nem kell a tanktáska minden egyes levételekor szíjakkal és pántokkal bíbelődni, a megfelelő táska egyszerűen és gyorsan, patentok és egy zippzár segítségével rögzíthető.
Jó hír a rendszerrel szimpatizálóknak, hogy a Tanky-kínálat jelentősen bővült a 2011-es szezonra: új típusspecifikus változatok jelentek meg, és bemutatkozott az univerzális kivitel is. A kínálatban most az alábbi modellek számára kínálnak adaptereket: Honda CBR1000RR, Yamaha FZ1 Fazer, BMW F800GS, Honda VFR1200F, Ducati Monster 696/796/1100, BMW R1200GS, Honda XL700V Transalp, Ducati Multistrada, Suzuki DL1000 V-Strom.
Forgalmazó: Euromotor
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
annyira örülök 🙂