Verseny. Látványsport. Promóció. Három különböző megközelítés, és mindhárom igaz. A kétkerekű és négykerekű gépjárművek menettulajdonságai nagyban eltérnek, vezetésük is teljesen más élményt nyújt. Egy korszerű sportmotort talán csak egy 1000 lóerő körüli 1 tonnás sportkocsival lenne sportszerű összehasonlítani, de az autó messze jobb tapadást biztosító négy masszív kereke miatt egy ilyen összehasonlításnak sem volna túl sok értelme. Ugyan láthattunk már ilyen „versenyre” számos példát, legutóbb bajor vagy éppen olasz háziverseny keretében, a lenti videó mégis más, az jóval inkább a látványról szól.
A motoGP-ben jelenleg használt 16,5 hüvelykes kerekek debütálására 2000-ben került sor, Garry „Sliding King” McCoy vezethetett ilyen kerekekkel szerelt motort versenykörülmények között. Az ausztrál motorversenyző meglepetésgyőzelemmel nyert Dél-Afrikában, s neve összeforrt a powerslide-dal. Az erőcsúsztatás egy látványos mesteri mutatvány, nem is tanácsoljuk senkinek, hogy két keréken próbálkozzon vele megfelelő előképzettség nélkül. A manővert egyébként is ma már jóval nehezebb bemutatni a legkorszerűbb motorokkal. A masinák geometriája, a korszerű elektronika alkalmazása, mind a gyorsabb köridő elérését szolgálja. A manapság csak driftnek nevezett mutatvány azonban az ilyen verseny ellenére sem a köridőről szól, jóval inkább a táv látványos megtételéről, a keresztben autózás, motorozás hossza az, ami számít egy driftversenyen. Ez a látványosság pedig jól használható egy-egy termék reklámozására is.
Az Icon egy motoros védőfelszereléseket gyártó amerikai cég, s bár nevük nem ismeretlen a magyar motorosok között, messze nem ez a legelterjedtebb márka Európában. A közelmúltban két hírben is megemlékeztünk egyik legújabb termékükről, a Variant sisakról, zizi vett is egyet a híren felbuzdulva. A jelenlegi promóció apropója, hogy az Icon kiadta a sisak láthatósági változatát, a Variant Salvo Hi-Viz elnevezésű sisakot. Az alábbi videóban egy neonsárga változatot, és ahhoz illő fényezésű Kawasaki ZX-10R-t használ Nick ‘Apex’ Brocha, aki egyébként motoros streetfighterként ismert hazájában.
A két napig forgatott videó persze nem egy vérre menő küzdelem, sokkal inkább egy látványos vetélkedő, amelyet egy nagynevű cég promócióként használ. Ha valakit az ilyen nem hat meg, gyönyörködjön Apex streetfighter gyakorlásában.
Cimkék:
A BMW sorkettesének 900 köbcentis változatával érkezhet az első utcai használatra szánt Husqvarna.
Elolvasom »Ez a film jóval több, mint egy óra kellemes eltöltése, a motorsport két legendás alakja elevenedik meg a „vásznon”.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Lájkolom.
Nicket is, Icont is…
Nagyon látványos volt a film és szórakoztató. Még több ilyet!
Ja, ez mestermű. Semmi cicoma, csak ami kell. Nagyon látványos.
Annyira át tudom élni a kockás zászlóval integető ember lelki állapotát. Egy ilyen látvány nem csak a versenyzőket, de a nézőket is extázisba hozza.
Én meg az előbb nem néztem meg a stuntos vidit, mert nem érzem magamhoz közel a témát. De most rávettem magam. Kábé tátott szájjal néztem végig. Nem semmi a gyerek. Azért belegondolva, baromira érzik, hogy mit tudnak csinálni egy motorral.
A kockás zászlós srác aranyos volt. Abszolút nem néztem hülyének. Valószínű, hogy én is hasonlóképpen viselkedtem volna. De biztos, hogy sikítoztam volna. Rock & Roll !!!
Jó ez, akárhogy is.