Az elektromos motorokkal az a helyzet, hogy előbb-utóbb átveszik az uralmat. Az biztos, hogy nem holnap, de az is biztos, hogy az Onroad olvasóinak java része még megéri. Tudjuk, hogy erősek, nyomatékosak, jelenleg egyetlen komoly gyengéjük, hogy rövid a hatótávolságuk.
Az alábbi videón a napokban, Kaliforniában rendezett versenyből láthatunk részletet. Chip Yates, benevezte a főként KTM RC8-ak, és Ducati 1198-ak által uralt mezőnybe villanyos fekete bárányát. Motorja 192 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 407 newtonméter. 270 kilogrammos tömege miatt nem indulhat az ilyen motorok hivatalos versenysorozatában, a TTXGP-ben. (Ott 250kg a határ.)
Az ezres benzinesekhez viszonyítva alacsony, 252 kilométer/órás végsebességű motornak kedvezett a verseny, hiszen az mindössze 6 körből állt, sokkal többet valószínűleg nem tudna menni. A mezőny nem világbajnokokból verbuválódott, mindenesetre Chip kétszer is a dobogón találta magát a versenyhétvége során.
A videón hallhatjuk azt a hangot, amit előbb-utóbb jobb, ha megszokunk, illetve láthatjuk, ahogyan felzabálja az előtte haladókat Chip gépe. Kicsit hátborzongató, ahogyan átlép egy-két versenyzőt, a többi gép sem Babetta… Szóval ez most vagy olyan, mint mikor Talma felment a nyílt napon a ringre, vagy kijelenthetjük, hogy az ezres szupersport nem egy géposztály ezzel az elektromos járgánnyal.
(Kommenteket megelőzendő, a videón van elírva a dátum, a verseny tényleg most volt hétvégén.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az Antarktiszról leváló 200 km2-es jégtáblák hangja számomra fülsértőbb.
Nekem ez a hang pl. kifejezetten tetszik. Van benne valami gonosz 😀
hát igen de még mindig foszilis energiahordozókból van az áram (többnyire)
bár élőben kiváncsi lennék egy ilyen gépre
lehetne elektromos motorról szóló teszt!
Kettő is volt már:
Vectrix és Quantya.
Régi tartalmakban nem mindig megy a videó, így az külön is:
http://onroad.hu/cikk/teszt-vectrix-elektromos-robogo.html
http://onroad.hu/cikk/teszt-quantya-evo1-strada.html
Kis hatótáv, bődületes nyomaték. Mint a V-MAX
Jól fejlődnek ezek az elektromos kütyük. De a videót végignézve inkább “Talma ment fel a ringre”
autóipar lehetne aktivabb e tekintetben.nagyabb hely jut az aksiknak stb.nekem a váltó azért hiányozna.
Szép, szép, csak kicsit sípol a turbója…
VIccet félretéve vagány dolog az elektromos hajtás, de ha a legtöbb jármű ilyen hajtást kapna, nem lennénk sokkal előrébb környezetszennyezés tekintetében. Sokkal koncentráltabb lenne, a kibocsájtás, s a régi techninkák leszerelésével (finomítók, kutak, jármúvek) rengeteg szemét jelenne meg. Nem beszélve a hétköznapi használatról, ahol ugye a kis hatótáv miatt gyors utántöltésre, vagy komplett akksi cserére lenne szükség. Persze ezeknek az akkumulátoroknak is véges az élettartama, s valószínűleg nem is túl hosszú a rázkódás és sorozatos gyors törltések miatt. Újabb erős környezetszennyezési tényező. Biztosan nem az a jövő, hogy teljesen globális cserét hajtson végre az emberiség!
Viszont azt el tudnám képzelni, hogy városi ingázóknak ilyen autója/motorja lenne. Otthon feltölti, s vagy a cégnél rátölt munkídő alatt a benti parkolóban kiépített terminálnál, vagy esetleg pár napot is kibírhat egy ilyen jármű. Erre alkalmasnak tartom, s sok nagyváros légszennyezési problémáját megoldhatá.
Én nem látom, hogy nem egy kategória lenne a többiekkel. Megelőz 5-6 elenfelet, de az élbolytól rendesen lemarad.
Vagy valamit rosszul látok?
A motor, az legyen robbanómotoros kütyü, így szeretem és kész..
A népek nagy számban való mozgatását évszázaddal korábban már bevezették, mint un. tömegközlekedést, akár villamos, trolibusz, vonat…stb.
A motorozás nem okvetlenül csak munkábajárást jelent egy motorosnak.
És ne is jelentse soha, sokkal több ez a dolog.
Szerintetek ?
Vojni, 11., amikor elrajtolnak, a videó végén 5. Pár motoros feltartja, az elején nem siet, a vége felé olyan sebességgel megy rá az előtte lévőkre, hogy az hihetetlen. Egy forrás írja, hogy abszolút időt ment ezen a hétvégén.
Gyors, ebben a mezőnyben legalábbis nagyon.
Mért félnénk a villanygyorsaságiaktól?
Ha egyszer a jövő pinája úgyis a segg…
XD
Jó lett volna látni a műszerfalat is, vagy legalább valamit, ami utal a sebességre.
Ez a hang RÉMISZTŐ! Szép új világ!