Egy ideje érkeznek arról a hírek, hogy a Panigale, valamint a Streetfighter Ducatihoz hasonlóan V4-es erőforrással érkezik egy új Multistrada is. Lényegében elékszült, az olaszok folyamatosan csepegtetik az információkat. Bemutatták a motor egyik legmeghatározóbb egységét, a Granturismo névre keresztelt blokkot is, amire azt hiszem, ha nem is teljesen új, de mindenképpen önálló darabként gondolhatunk. Próbáljunk meg egy kicsit, a lehetőségekhez mérten elszakadni a számoktól, és beszéljünk egy kicsit arról, hogy várhatóan milyen lesz! Megpróbálom kiemelni a három legfontosabb információt.

Az első, talán legszembetűnőbb változás a Panigale V4 Desmosedici Stradale erőforrásához képest, az a vezérlés. Kedves feketeöves Ducati hívők: üljetek most le egy picit! Ugyanis a Granturismo nem desmodromikus, hanem hagyományos vezérlésű, ahol a szelepeket rugók húzzák vissza és nem a vezérműtengely kényszeríti a helyére. Ennek két fontos eredménye van. Az egyik, hogy a magas fordulatszám-tartomány limitáltabbá válik. Na nem drasztikusan, a piros vonal így is 10 ezres fordulatszám felett kezdődik. A másik pedig, hogy a szelepállítás szervízintervalluma így 60 ezer kilométerre nő. Sajnos hozzá kell tenni: vagy 12 hónapra, amelyik hamarabb bekövetkezik.
A második szintúgy a motor felhasználási területéhez kötődik. Azaz ahhoz a reális igényhez, hogy egy túraenduró ne úgy legyen erős, mint egy sportmotor. A Multistrada esetében kifejezetten fontos, hogy alsó és középső fordulatszámtartományokban egyszerre legyen dinamikus és lágyan kezelhető. Az adatok szerint a Granturismo kifejezetten rövidlöketű, ami sportos jegyeket és rugalmas használhatóságot sejtet. Ráadásul mivel a blokk nem olyan magas, mint a V2-es 1260-as, ezért a vázban is egészen másképpen helyezhető el. Ezzel alacsonyabbra kerül a súlypont, ami kis tempós manőverezésnél javíthatja a kezelhetőséget.
A harmadik fontos megjegyezni való pedig a főtengely, ami a megszokottal ellentétes irányban forog. Ez ugyan a Stradale blokkon belül is így van, inkább a V2-es erőforráshoz képest érdkes, hiszen ennek köszönhetően csökkennek a fellépő girszkópikus hatások, aminek eredményeképpen a V4 Multi kezelhetősége várhatóan a kanyarokban jobb lesz, mint az 1260-as változaté.
Végül persze a szokásos adatok. A Granturismo 170 lóerőnyi legnagyobb teljesítményt ad le 10.500-as fordulatszámon és 125 Nm forgatónyomatékot produkál 8.750-es fordulaton. Ez közútra több, mint fun. Az igazán érdekes, hogy az off-road jellegű használat vagy dugóban tötymörgés esetén a hátsó két henger lekapcsol. Plusz adalék információ, hogy a V4-es Multistrada blokk 1.2 kilogrammal könnyebb az 1260-as V2-esnél. Érdekes lesz összehasonlítani a két- és négyhengeres változatokat, hiszen az már most látszik, hogy két egészen más karakterű motort kapunk majd.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Kawasaki frissítette a Versys 1000 modelljét. Innentől kezdve az S egyfajta alapváltozatnak tekinthető, ami majdnem SE.
Elolvasom »Rendesen megújult a BMW R1250RT. Radaros tempomat, új kijelző, új külső. Ez a három dolog a legfontosabb változás.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »