Az MV Agusta háza táján az elmúlt egy évtizedben számos dolog történt. Az olasz cég folyamatosan csődközeli állapotban volt, a patinás gyártó többször gazdát cserélt. A legutóbbi, harley-davidsonos kaland után a cég anyagilag stabil helyzetbe került, amit elvileg már csak fenn kell tartani. Ebben lehet jelentős szerepe a már sokat emlegetett 600-as F3 modellnek.
Ugyan az MV Agustát az exkluzív luxuskategóriájú gépeket kis számban értékesítő gyártóként tartja számon a világ, a helyzet azonban megváltozhat. A „kémfotókon” már korábban látható háromhengeres masina a hírek szerint 9.000 eurós árcímkéjével igencsak vonzó alternatíva lehet a piacon, hiszen az rendkívül jónak mondható (összehasonlításképp: Yamaha YZF-R6: 11.890 €, Honda CBR600RR 11.765 + 1.000 € az ABS-es modell, Suzuki GSX-R 600 10.400 € Olaszországban). Arról ne is beszéljünk, hogy itt maga a márka és a háromhengeres konstrukció is különlegességet jelent. A Harley-val kötött szerződés értelmében az Agusta a következő években még jelentős összegeket fog kapni, ha bizonyos kvótákat teljesít, így az üzleti tervben szereplő első évben a 10.000 motor értékesítése kiemelt fontosságú a gyártónak. Természetesen az ár csak az alapváltozatra vonatkozik, az esetleges teljesítménynövelő és egyéb kiegészítők azt jelentősen növelhetik.
A hamarosan közelgő őszi kiállítások előtt újabb talán az utolsó(?) ízelítőt a fenti kiszivárogtatott képek jelentik és az olaszok szerint a végleges motort mutatják (a korábbi, még tervezési fázisban lévő és F4 idomokkal álcázott változatokkal szemben). Reméljük, a kompakt masina a pályákon és a kereskedésekben is olyan jól teljesít, mint amilyen gyönyörű. Az i-re a pontot a motorra alapuló csupasz 600-as (675-ös) élménymotor tenné fel, a legkisebb Brutale vonzó alternatívát jelenthetne egy hasonló árszínvonallal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Egész helyre ‘kis’ gép. Remélem, kimentek, hogy megmutathassátok nekünk is!
Nem vagyok olasz motor párti, a régiektől félek, az újakra nincs pénzem.
Azonban ha ez tényleg ennyibe fog kerülni, és nem lesz olyan legendásan szervízigényes mint az F4 akkor biztos hogy sikeres lesz. Még lehet el is gondolkodnék rajta pár év múlva.
Attól tartok, hogy a 9000 euró az olaszországi ára. Ha eljut hozzánk, akkor legalább a másfélszeresébe fog kerülni. Legalább!
Hoppá,olcsóbb lesz egy Gixxer-nél???
Ha “szervízelésileg” nem lesz gond ezt vinni fogják.
Olaszból nekem a guzzi jön be, a többiek nem találják el az ízlésemet.