Bár az igazán nagy, fullos touring Harley-Davidsonokat valóban meg lehet tanulni szinte hihetetlenül ügyesen kezelni, azt azért el lehet ismerni, hogy akadnak olyan motorok, amelyekkel a lassú tempós kavirnyálás egyszerűbb feladat. A gyártó frissen szabadalmaztatott technológiája gyógyírt nyújthat erre a gondra. Önegyensúlyozó rendszer. Nem forradalmian új ötlet. A Honda már 2017-ben is bemutatott tanulmánymotort a témában.
Maga az elképzelés nincs túlbonyolítva. A touring batárok klasszikus hátsó dobozába kerül egy nem is olyan nagy szerkezet, amely két tengelyen mozogva segít egyensúlyban tartani a dögöt. Teszi ezt egy nagy sebességgel, 20.000-es forulaton pörgő lendkerék segítségével, amelyet lassú tempónál egy elektromos motor működtet.
Fontos megjegyezni, hogy ez csupán egy szabadalom, és mielőtt fújjogni kezdünk és világ végét hirdetni, lépjünk egy pillanatra hátra és gondoljuk végig, hogy milyen esetben lehetne valóban hasznos egy ilyen szerkezet! Ha pusztán kényelmi extraként tekintünk rá, akkor inkább érdekes mint hasznos játékszer lehet, hogy a piros lámpánál a motorosnak nem kell feltétlenül letennie a lábát. Lehet nélküle élni. De vegyük elő egy pillanatra empatikusabb énünket! Akkor akár arra is gondolhatunk, hogy ez a szerkezet segítség lehet azoknak, akik motorra ülnének, de ezt jelenleg valamilyen – egészségügyi – ok miatt nem tehetik meg. Az meg azért mégsem olyan rossz. Ugye?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »