A látszat szerint a Dainese a napjainkban divatos légzsákos védőruhák terén le van maradva. Ugyan a D-Air rendszert már évek óta fejlesztik, mint élversenyzőik, Rossi is mindig az utolsó változattal motorozik – talán ennek is köszönhető, hogy közelmúltban történt súlyos balesetében a lábtörésen kívül gyakorlatilag más sérülése nem volt. A D-Air jelenleg azonban több okból sem alkalmas az utcai használatra.
A komplex rendszer bonyolult elektronikával, és rengeteg, a motorba és a ruhába épített szenzorral működik. Ez a költséges megoldás pedig a jelenleg elsütő dróttal működő konkurens termékekkel nem versenyképes fogyasztói árában. Ha ettől az „apróságtól” eltekintünk, akkor is figyelembe kell vennünk a versenyeken és a közúton potenciálisan bekövetkező esések eltérő jellegét. Bár az utakon is sokan versenyzőknek képzelik magukat, mégis, a leggyakoribb közúti bukás nem egy nagysebességű kanyarban történő highside.
A Dainese a hírek szerint elkezdte az D-Air utcai változatának fejlesztését, s ebben Guy Martin szombati bukása a Man-szigeten értékes adatokkal szolgál – ugyan az IoM TT is egy motorverseny, azonban a körülmények az utcai gyorshajtók világát idézik. Az olasz cég nem csupán marketing fogásként van jelen évek óta a legrangosabb eseményeken – versenyzőikkel szorosan együttműködnek, és egy sajnálatos bukás anatómiája a további fejlesztések alapja. Az egyelőre sajnos nem világos, hogy mikorra várhatjuk az utcai körülményekre optimalizált változat érkezését, azonban az egyre erősödő piacon a nagynevű konkurens gyártók (pl. Spidi, Alpinestar), valamint az ismeretlen újoncok között a Dainese lépéskényszerben van.
Cimkék:
A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »A legújabb közlekedésbiztonsági videók Franciaországból nem tartalmaznak extrém helyzeteket, ezek az események bárkivel megtörténhetnek.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »