1980 őszén indult útjára az R80GS, a legendás Gelande / Strasse sorozat első tagja. Az alacsony súlypontú boxermotoros óriás túraenduró az évek során rendre megújult, a mérnökök precíz munkájának hála egy etalonnak számító motort ismerhettünk meg az aktuális GS-ben. Első versenyszereplése során, 1981-ben a motor rögtön bizonyította képességet: Hubert Auriol győzedelmeskedett a Párizs-Dakar versenyen. 1993-ban adták ki a bajorok az egyhengeres F650GS-t, amelynek egy jelentősen módosított változatával 1999-ben Richard Sainct szintén az első helyen ért célba a Párizs – Dakaron. 2007-ben debütált az új kéthengeres blokkra épülő F800GS és a megújult, szintén kéthengeres F650GS. Ugyanakkor a legismertebb BMW mára sokkal inkább egy megbízható, jól használható túraenduróként szerepel a köztudatban – az igazi kalandorok 2001 óta már a GS Adventure modelleket élvezhetik, amelyek az aktuális boxermotoros endúrók hosszútávú tereptúrákra optimalizált változatai.
A 30 éves évfordulóra a BMW a jelenleg elérhető négy GS változatot egy különleges fényezéssel kínálja a rajongóknak. Akárcsak a 500.000-ik R GS esetében, ezek a modellek is „csak” fényezésükben illetve felszereltségükben térnek el a széria társaiktól. A galériában megcsodálhatók a Gelande/Strasse F650, F800, R1200 és annak R1200 Adventure változatai.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ahh, végignézve a galériát ugyanaz az érzés fogott el mikor éppen ülök a padon és arra jon az a “NŐ“! Kinek alakja akár a természet ereje által alakított finom és tökéletes vonások, mely száz és száz apró és gyönyörű részletből fakad szinte magával ragadván sugározza energiáit , melytől megrészegülve és feltöltődve csodáljuk.Mozgása akár a tavaszi szellőben ringatózó hajnali harmatos bimbódzó virágszálé, mely lágyan hajladozik az illatos réten… (Ha van ilyen motoros csajba akkor Elveszem!!!Fészketrakunk!!!)) Ilyen volt az érzés mikor a galériát néztem, egyre jobban tetszik a BMW.. Ez az akarom vágy egyre erősebb.
Na de még erre várni kell egy kicsit aszem, de sajnos ezt a várakozást nem időben mérik hanem zsetonban.
ÖÖ, kedves BMW, olvassatok Onroad.hu-t és boldog szülinapot meg minden. Ennek örömére küldhetnétek egy mocit, Thx.
Nem mintha nem élvezném minden kommentedet, de mégis: Versys, keress egy nőt!…
Jól néznek ki ebben a színkombinációban.
Főleg a “szűrke egér” F650GS-en dob rengeteget.
Kösz a javaslatot Teejay, de boldog kapcsolatban élek a barátnőmmel már jó ideje.
Szeretem kimondani amit gonlolok és szeretem, csodálom a gyengébbik nemet arról nem tehetek..
Amúgy tényleg jó a színkombináció.
Na nem kommentelek már többet tényleg, mert még a végén páran full “betegnek” hisznek 🙂
“Na nem kommentelek már többet tényleg, mert még a végén páran full “betegnek” hisznek :)”
Ezzel már elkéstél. Kommentelj csak nyugodtan!