Az egyik piacvezető GPS gyártó cég ügyfeleinek önkéntesen adott adatai szerint a magyar főváros előkelő helyen végzett a legrosszabb közlekedési helyzettel megáldott nagyvárosok listáján. Az alábbi lista összeállítása alapvetően két feltétel alapján történt. Csak a nagyvárosok forgalmát figyelték, azaz az 500.000-nél nagyobb (nyilvántartott) lakosságú településekre korlátozták a kimutatást, valamint azt figyelték, hogy az adott tervezett (megtett) úton érvényes legnagyobb megengedett sebesség 70%-ánal kisebb átlagsebességet ért-e el az adott közlekedési résztvevő. Bár csak egyetlen gyártó adatairól beszélünk, úgy vélem, a mintavétel nagysága reprezentatívnak tekinthető. Az adatok alapján a felállított torlódási arány azt mutatja, hogy átlagosan mennyivel hosszabb időbe kerül az adott városon belül eljutni A-ból B-be (például Budapest esetében átlagosan 26,2%-kal több időbe kerül megtenni egy adott útvonalat az ahhoz elméletileg szükséges időnél).
1. Brüsszel | 37.7 |
2. Varsó | 37.5 |
3. Wroclaw (Boroszló) | 35.7 |
4. London | 34.7 |
5. Edinburgh | 34.5 |
6. Dublin | 33.9 |
7. Belfast | 31.8 |
8. Marseille | 31.2 |
9. Párizs | 30.4 |
10. Luxembourg | 29.4 |
11. Milánó | 29.4 |
12. Rotterdam |
28.8 |
13. Birmingham | 28.5 |
14. Róma | 28.0 |
15. Amszterdam | 27.7 |
16. Oslo | 26.4 |
17. Barcelona | 26.3 |
18. Budapest | 26.2 |
19. Nápoly |
26.1 |
20. Poznan | 25.4 |
21. Lodz | 25.0 |
22. Torino | 24.2 |
23. Palermo | 24.1 |
24. Prága | 23.6 |
25. Genova | 22.7 |
26. Cardiff | 22.6 |
27. Bécs | 22.4 |
28. München | 22.4 |
29. Leeds | 21.8 |
30. Krakkó | 21.2 |
31. Essen | 21.1 |
32. Hamburg | 20.6 |
33. Lisszabon | 20.0 |
34. Sheffield |
19.5 |
35. Stuttgart | 19.1 |
36. Köln | 18.1 |
37. Düsseldorf | 17.9 |
38. Berlin | 17.2 |
39. Tallinn | 16.8 |
40. Helsinki | 16.8 |
41. Nürnberg | 16.7 |
42. Madrid | 16.3 |
43. Frankfurt |
15.3 |
44. Hannover | 14.8 |
45. Glasgow | 14.7 |
46. Bréma | 14.6 |
47. Koppenhága | 13.9 |
48. Pozsony |
13.7 |
49. Sevilla | 13.6 |
50. Bern | 10.9 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Közelmúltban kétszer is voltam Barcelonában amit velünk egy szintre raktak, szerintem ott sokkal jobb a közlekedés mint nálunk. A tranzit messze jobb, a belváros is lazább, szélesebb utak vannak, a motorok lazán elférnek a kocsisorok között
Söt! Én Luxembourgról gondolom azt, hogy mögöttünk kéne lennie, nem ott ahová sorolták. Szivesen elcserélném az ottani közlekedést a budapestire.
A fenti eredmény józan megfontolások szerint legalábbis csalóka. Ha ismert útvonalon jársz, akkor nyilván nem használod a GPS-t, felteszem, nincs is az autóban vagy bekapcsolva ilyenkor. Mondhatni a rendszeres forgalom adatai nincsenek benne.