Amíg Európában a robogók és a kismotorok találhatók az eladási statisztikák élén, az amerikai piacon túlnyomó többségben vannak a cruiserek. Nem véletlenül, ez a Harley-Davidson otthona. A kétkerekű gépjárművek értékesítése ezen a piacon szenvedte a legjelentősebb veszteséget: a nemzetközi hitelválság 41 százalékos csökkenést hozott az értékesítések terén. A milwaukee-i cég 2009 utolsó negyedévét 218, az egész évet tekintve pedig 55 millió dolláros veszteséggel zárta. Ugyan a hullámvölgynek még nincs vége, de a fény az alagút végén már az amerikai legendagyár számára is látszik: 2010 első negyedévében 68,7 millió dollár nyereséget sikerült elérni.
A motorok értékesítése 18,2 százalékkal alacsonyabb 2009 hasonló időszakához képest, a 808,8 millió dolláros bevétel pedig 20 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az alkatrészek és kiegészítők értékesítéséből 149,1 millió dollár folyt be a kasszába (12,1 százalékos visszaesés), a ruházati termékekből pedig 66,3 millió dollárt zsebeltek be az amcsik, ami 11,9 százalékos csökkenést jelent. A Harley-Davidson újbóli (pénzügyi) sikeréhez jelentősen hozzájárult a cég pénzügyi csoportja, a Financial Servises is: ők 26,7 millió dolláros profittal járultak hozzá a pozitív eredményhez.
Elemzők szerint a siker titka a cég 2009-es átszervezése, de rosszmájúak hozzáteszik, hogy a cég értékesítésének számítása is hozzájárul a jó eredményhez: a Harley-Davidson akkor tekint eladottnak egy motort, ha az elhagyja a gyárat, nem pedig akkor, amikor az értékesítő átadja a tulajdonosnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na akkor nekem is lesz hárlim, mert ha az a számít eladásnak, hogy elhagyja a gyárat a moci akkor ebben könnyen segíthetek!
“a Harley-Davidson akkor tekint eladottnak egy motort, ha az elhagyja a gyárat, nem pedig akkor, amikor az értékesítő átadja a tulajdonosnak.”
Az elég röhejes ha így számolnak.Made in USSR.
A Magyar Suzuki RT is igy számol.
Agyhalottak.
Én is elkezdek zongoraláb-alátétet gyártani, és büszkén mondogatom, hogy milyen sokat eladtam, pedig lehet, hogy a végén gyújtós lesz belöle.
(Persze csak akkor, ha fából lesz.. )