Motorosként nem árt tudni, hogy egy baleset elszenvedőjeként, a sérült motoros ruházat illetve sisak költségét is vissza lehet igényelni a biztosítótól – persze számlával kell igazolnunk az igényelt összeg helyességét. A motorozás fizikáját ismerve azonban őszintén ki kell jelentenünk, a legtöbb esést nem egy másik fél, hanem mi magunk okozzuk. Nem kell itt rögtön a halálos balesetekre gondolni, egy-egy perec bármikor becsúszhat már több éves tapasztalattal rendelkező motorosoknál is. Ilyen esetben vagy a pénztárcsánkba kell mélyen nyúlni, esetleg a motor javításában segítséget nyújthat a casco, ha van, vagy egy időre le kell mondanunk a két kerék nyújtotta örömökről. Az egyik kötelező cserés darab a bukósisak: amennyiben az megsérül, feltétlenül ki kell cserélni a biztonság érdekében. Nem látható hajszálrepedések, egy ütés hatására sérült héj, illetve védelmi zóna plusz veszélyforrást rejtenek magukban.
A Schuberth egyedülálló akciót hirdetett meg vásárlóinak, hogy a motorra minél hamarabb visszaülhessen a pórul járt motoros. A márka hivatalos importőre, az Euromotor részt vesz a Schuberth Mobility Programban, aminek lényege, hogy mindenki, aki 2010. március 1. után vásárol C3, S1 Pro, R1 vagy J1 sisakot, egy esetleges balesetet követően az adott évben érvényes, euróban nyilvántartott listaár egyharmadáért vehet új Schuberth fejvédőt. A Schuberth Mobility Program által kínált kedvezményes vásárlási lehetőség a sisak megvételétől számított három évig érvényes.
A Schuberth Mobility Program teljesen ingyenes mindazok számára, akik 2010. március 1. után vásárolnak új C3, S1 Pro, R1 vagy J1 bukósisakot; nincs semmilyen pluszköltség, extra díj. Az új sisaktulajdonosoknak nem kell mást tenniük, mint regisztrálni a www.schuberth.com/registration internetes oldalon. Ha balesetet szenvednek, a sérült sisakot a vásárláskor kapott számlával, a regisztrációt igazoló dokumentummal és a rendőrségi baleseti jegyzőkönyvvel együtt le kell adni abban a hivatalos Schuberth márkakereskedésben, ahol a fejvédőt vásárolták. Ezután a vásárló új Schuberth sisakot választhat magának ugyanabból az ár- és típuskategóriából, amelybe a sérült sisak is tartozott. Az új termék az eredeti sisak aktuális (a baleset évében számított, euróban nyilvántartott) vételárának egyharmadáért vásárolható meg, és természetesen ismét regisztrálható a Schuberth Mobility Programban.
(x)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Csak egy kis “helyreigazítás”:
A biztosítók is szeretik azt hangoztatni, amit az első sorokban írtál, miszerint a kártérítéshez számlával kell igazolni a tulajdonjogot és az árat.
Ez tévedés, bár nagyon szeretné az összes biztosító ezt elhitetni a polgárokkal.
Bőven elég nyilatkozni a tulajdonjogról és a beszerzési árról, a kártalanításhoz az is elég.
Nálam is bepróbálkozott a kárfelvevő, de mikor felolvastam neki az ügyvédem leveléből az idevágó részt, mindjárt más lett a hozzáállása. Aztán elővettem a Louis katalógust és nyilatkoztam arról is, hogy minden, a balesetben sérült tárgyat egy éven belül, az abban szereplő áron vásároltam. Úgy is fizették ki, mert egy éven belül nem avultatnak.
Sajnálom, hogy lecsúsztam erről a harmadolós akcióról (már egy éve vagyok elégedett C3 tulaj), de inkább ne legyen rá senkinek szüksége!
Nem köztözködés: megoszthatnád velünk azt a bizonyos pár sort, hogy mi is tudjuk…
El lesz vágva a torkod. :-)))))))))
Keresem, de nem találom.
De nem volt benne erőszakra utaló rész!
A következőkre hivatkozott ügyvéd barátom (akit sajnos még megkérdezni sem tudok, mert tavaly nyáron meghalt balaton-átúszás közben) viszonylag pontosan le tudom írni az indoklását, hiszen pár alkalommal átbeszéltük a dolgot:
Mivel én nyújtom be a kárigényemet a biztosítóhoz (fontos, hogy esetemben a baleset okozójának a felelősségbiztosítója felé!), ezért az én általam felsorolt, baleset következtében sérült, eltűnt értéktárgyaim képezik a kártérítési igény tárgyát.
A Magyar Köztársaság egyetlen törvénye sem rendelkezik arról, hogy nekem, mint állampolgárnak bármilyen bizonylatot meg kellene őriznem a magáncélú beszerzéseimről (kivéve azokat a nagyértékű javakat, melyek származásának igazolására egy esetleges vagyonosodási vizsgálat során saját érdekből szükség lehet, de ez sem kötelezettség, csak jól felfogott érdek).
Ettől fogva a biztosítónak vagy el kell fogadni a a nyilatkozatban szereplő és rongálódott tárgyak tulajdonjogát, illetve az eltűnt javak korábbi meglétét, vagy ennek az ellenkezőjét (amennyiben megkérdőjelezi a nyilatkozattétel valóságtartalmát) neki kell bizonyítania!
Amennyiben a bizonyítási eljárása sikertelen (ami a magántulajdonú, kis értékű javak esetében szinte bizonyos), abban az esetben kamat fizetésére kötelezhető, ami a sikertelen bizonyítási eljárás időtartamával arányos.
Ugyan ez a helyzet a kártérítés tárgyát képező javak beszerzési árával.
Az egy éven belül megszerzett javak esetében pedig nincsen helye az avultatásnak!
Nálam csont nélkül bejött, pedig előtte még azzal is próbálkoztak, hogy az összetört sisakot javíttassam meg és a számla értékének az 50%-át téríti a biztosító!!!
Aztán fizették a teljes összeget.
Köszi, ez hasznos info volt!
De soha ne legyen rá szükséged!!
Így van! Ne legyen rá szükség.
Pedig én is egy éve gurulok C3-ban, de csak a csendességéről szerenék tanúbizonyságot szerezni, a kopásállóságáról nem…
A tipp jó a biztosítók felé. Köszönöm.