A Bajaj átveszi a KTM irányítását

Üzlet
2010. február 11., csütörtök - TeeJay

Súlyos gondban a KTM, a pénzügyi problémák miatt az indiai Bajaj kezére játsszák a céget az osztrákok.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (9 hozzászólás)

dani -

Asszem kéne vennem egy SMT-t, amíg nem 125-ös blokkal szerelik…


nitrobi -

Nem hiszem, hogy belekontárkodna a Bajaj a már sikeres modellekebe, valószínűleg megmaradna az osztrákok szabad keze.

Ellenben viszont lehet, hogy lesznek új kis modellek KTM logóval, gondolom “ready to race” felirat nélkül 🙁

Egy új világrend kialakulásának vagyunk szemtanui, az ázsia vállalatok részesedést/többségi tulalydont szereznek a neves márkákban (Benelli). Előbb utobb mindent ők fognak gyártani és tőlük kell majd megvenni és ők fognak diktálni.

 

 

 

 


BananaJoe -

ÚÚÚÚristen.

 

Lassan egyetlen olyan nemzeti motorgyártó nem marad ami az adott nemzet vagy legalábbis adott nezetiségű emberek kezében van


nitrobi -

Igen, erről beszélek 🙁


Helmets on -

egyrészt szívás és nemteccik

másrészt meg ha bénák és rosszul kalkulálnak akkor ez van…

bár nemtom miért vannak pénzügyi bajba….de biztos nem azért mert tökre jól csinálnak mindent valami hiba biztos van..

 

attol azért nem félnék hogy mondjuk a BMW kínai kézbe kerül:)

ami jól megy azt nem adják csak ugy el…

mindenki fél hogy jönnel az ázsiaiak..dehogy jönnek..én nem félek!

ami tényleg jó az ugyse lesz “sárga”  vagy “barna”:)

 


dani -

Ebben tökre igazad van, Helmets.

Mi lehet az oka, ha a KTM pénzügyileg bajban van?

Kiváló termékeik vannak, van olyan széles réteg, akik szívesen vesznek KTM-et. Valamiért túl sok lehet a kiadásuk. Lehet, sokat visznek haza a részvényesek…


Macko -

Dani, abban hogy “van olyan széles réteg, akik szívesen vesznek KTM-et” szerintem egyáltalán nincs igazad.

Tegnap este a nyereményátadáson éppen beszélgettünk is erről. Az volt a közös véleményünk, hogy sajnos a KTM-nek éppen az igazi átütő tömegmodellje hiányzik. Vagy ha van neki, akkor mondja már meg valaki, melyik az?

Ha pedig nincs, akkor sajnos ez meg is adja a választ.

Onnantól pedig, hogy indiai kézben lesz a többségi tulajdon, remélhetőleg átvilágítják a céget, és – én bízom benne legalábbis – kifejlesztenek egy igazi tömegmodellt – vagy többet, mert ha több szegmensben is van ilyenje a gyárnak, akkor már rendben is lesz a jövője!


dani -

Átütő tömegmodell??? Mit ettetek ott a cukiban? A KTM abszolút nem tömegmodell, soha nem akartak tömegmotort csinálni, és remélem soha nem is fogják megpróbálni.

Egyáltalán nem erről szól az üzleti modelljük.

Ahhoz, hogy üzletileg sikeresek legyenek ez nem szükséges.

Olyan modelljeik vannak, amik egy szűkebb réteg speciálisabb igényeit elégítik ki. És ebben nagyon jók.

Ebben a tekintetben termékeik zöme jól pozícionált, és megvan a piaca. A szélest így kell érteni.

Rétegmodell, de ahhoz képest széles piaccal rendelkeznek. Mondjuk a Vectrix is rétegmodell, de egyáltalán nem széles a piacuk.

Ha pénzileg ennek ellenére szarban vannak, lehet, hogy nem a termékekkel azok értékesítésével van baj, hanem mással. Nem láthatunk ebbe bele természetesen, de erre utaltam.

 


psico -

Szerintem az igazi gond a gyártóval, hogy nagyon gyorsan nyitottak az “onroad” 🙂 piac felé, és olyan irányban, ahol túl erős az image harc, ráadásul felkészületlenül.

Image:

Az RC8 bármennyire is könnyebben motorozható, mint egy Ducati vagy MV Agusta, majd ugyanannyiba kerül, és nincs mögötte image. Az olcsó sárdagasztók ebben a stílusban nem jelentenek igazi előnyt. Ráadásul nem is annyira szépek, így trendi emberek sem rajonganak értük, bár a SuperDuke egy időben divat volt, de ez elmúlt és egy amúgy igen jó “R” verzió sem változtat semmin.

Felkészületlenség:

A 950 SMR-ből 3-at tudtak eladni itthon, kétlem, h a 990-es jobban állna. Nem csoda, 3,5m körül (még a 3m-es ezres sportmotorok korában) kevesen szavaztak bizalmat egy olyan cégnek, aki pár éve épít 2 hengeres blokkot, megbízhtatlansága legendás (mégha jó is valójában), valamint majd minden terméke túl korán került piacra. Hány olyan Hondáról vagy Yamaháról tudunk, aminek éveken keresztül befecskendezési problémái vannak, és a márkaszervízek találomra töltik fel a map-okat? Vagy állnak szervízben hónapokat emiatt motorok? Vagy gariban cserélgetik éveken keresztül a kuplung-fék munkahengereket, ilyen-olyan alkatrészeket, szinte minden tipuson? vagy kijön egy elit sportmotor, és kemény a váltója. Nem hiszem el, h nem vették észre, pár száz legyártott darab és a sajtó hisztije után egyszercsak megjavult, a 2009-esnek kutya baja, mint a vaj úgy kapcsolható.

 

Én nagyon szeretem az utcai KTM-eket, talán csak az SMT nem volt átütő:), ha tehetném, állna egy SD R, egy RC8R, egy Adventure R is a garázsban, nem beszélve az SMR-ről. Ja, az már áll:) És elégedett vagyok vele, szeretem, és 27.000km után sem cserélném el másra, és ami a KTM baja, még egy 990SMR-re sem biztos, mert nem tud annyival többet az új modell. Gyakorlatilag 10le (a karbisok 100le felett vannak fékpadon mérve), amit egy elől kisebb fogaskerékkel ellensúlyoztam, összemérve több fokozatban.

Ahogy az eladások mutatják, nem sok olyan motoros van itthon, aki hozzám hasonlóan bizalmat szavazott egy ilyen motornak, illetve élvezetesnek találja, pl. a SuperDuke a legtöbb motorosnak túl vad, és túl kemény, egy Börzsöny kerülés már kínzás vele (ezért is lett SMR-em). És az áruk nagyon magas, nekem sem lenne, ha nem szezonvégi tesztmotort veszek olcsón, 3,5-4m jelenelg még sok egy KTM-ért, bár meg kell jegyezni, sem a Supermotónak, sem a Superduke-nak, sem az Adventure-nek nincs igazi konkurenciája, és az RC8-nak sem egyszerű találni…

De mindegyik túl sokat vár el a motorosától, egyik sem egy Honda…Ez szűkíti erősen a vevőkörüket..


Előző bejegyzés

Naked bike a BMW S1000RR-ből

2010. február 10., szerda
BMW

Következő bejegyzés

Visszahívás az Apriliánál

2010. február 11., csütörtök
Aprilia

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt