A Yamaha pénzügyi helyzetét figyelembe véve nem csoda, ha legújabb büszkeségüket különösebb felhajtás nélkül mutatták be a csütörtöki tesztnapon. Az eredmény azonban magáért beszél: Rossi kiemelkedő köridővel a leggyorsabb volt a mezőnyben.
2009 üzletileg egy kifejezetten rossz év volt a Yamaha számára, a cég eladásai és így bevétele jelentősen csökkentek, novemberben 1,5 milliárd dolláros veszteségről számoltak be. Ugyanakkor 2009 egy kiemelkedő év is volt a Yamaha számára, hiszen 4 világbajnoki címet is szereztek versenyzőik, és a helyi bajnokságokban is szinte egyeduralkodóvá vált az keresztsíkú főtengellyel szerelt R1.
A gazdasági nehézségek ellenére a hangvillás csapat továbbra is a figyelem középpontjában marad, hiszen a Grand Prix versenyzés az utóbbi években kiemelkedő fontosságú szerepet töltött be a Yamaha presztízsének fenntartásában – ez pedig a jövőben sem változik. Látványos bemutató ebben az évben nem volt, a sepangi tesztelés második napján a versenyzőkkel közösen mutatták be az új M1-et. Radikális változásokat már a 2009-es modellen sem eszközöltek, a 2010-es masina sem tud jelentős újításokat felmutatni. Szemmel látható különbséget talán csak néhány újabb szponzor feltűnése jelent, akik logója felkerült az új gépre. A tesztelés azonban bebizonyította, hogy a fentiek miatt nem kell aggódni, Rossi toronymagasan a leggyorsabb volt – majd’ fél másodperccel jobb köridőt futott, mint az új Ducatin motorozó, második helyezett Stoner. Az is figyelemre méltó, hogy az öt leggyorsabb motor közül hárman Yamahával versenyeznek, Edwards a harmadik, míg Lorenzo az ötödik legjobb volt. Remélhetőleg egy izgalmakban bővelkedő, látványos szezont kezdünk, és idén élőben, a Balatonringen is láthatjuk a motoros sztárokat!
Íme a versenyzők és a vezetők nyilatkozatai.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »