Lehet legyinteni, a Muskétás csak egy old-timer, teljesítménye, műszaki paraméterei messze elmaradnak egy mai középkategóriás motoréitól. Aniket Vardhan munkája azonban akkor is figyelemre méltó, ha valakinek nem tetszik a motor stílusa: komoly mérnöki tervezés után saját elképzelése szerint jelentősen átépített egy kétkerekűt, amivel csak növelte a masina teljesítményét a motor eredeti stílusát és esztétikáját megtartva. A Muskétásnak akkora sikere van az Enfield rajongók körében, hogy kérésükre az indiai származású mérnök elkészít egy átalakító készletet, amellyel mind a 350-es mind az 500-as modell átalakítható V2-es kialakításúra – az Egyesült Államokban, ahol fizetőképes kereslet van az ilyen tuningokra, az 500-as modell nagyobb népszerűségnek örvend.
Vardhan komplett aggregátok gyártása helyett egy költséghatékony átalakító csomag elkészítésén fáradozik, már el is kezdte a számítógépes tervezést. Reményei szerint néhány héten belül végez a tervrajzokkal, ezek alapján egy sorozat öntvény készül (főtengely, forgattyús ház, vázelemek). A nullszériás darabok tulajdonképpen csak a későbbi gyártás előkészítésére szolgálnak, ami CNC marással fog történni. A mérnöki elképzelés szerint az új alkatrészek kialakítása lehetővé fogja tenni egyéb, az egyhengeres modellhez készült tuning-alkatrészek beépítését is. Aniket Vardhan munkája mindenképpen figyelemre méltó, a hivalkodó, ugyanakkor használhatatlan egyedi motorok között üdítő színfoltja ő az építők világának, akárcsak Allen Millyard. Reméljünk Vardhan munkáját siker koronázza és hamarosan beszámolhatunk az első 1000-es V2-es Enfieldről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az elmúlt hetekben már vagy a 4. hely ahol látom ezt a gépet.
Van róla videó is,piszok jó hangja van.
Nekem tetszik,ügyes volt a srác aki összerakta a sufniban.
Mi már tavaly áprilisban írtunk róla, sokan csak az új hír kapcsán fedezték fel…
pofás darab. Elfogadnám. De még mennyire!
Alapvetően tetszik de a dobfék elég gyengusnak tűnik, meg az is biztos hogy nem kicsit fűti a golyókat A különálló bicikli nyereg nagyon stílusos.