Először arra gondoltam, az alábbi videót a találós kérdések közé teszem „Milyen motorja van Tomnak?” címmel. „Jelentősége” miatt azonban megérdemli, hogy cikk legyen belőle, de a kérdés ettől függetlenül él. Az alábbi kis közlekedés-biztonsági film a ’60-as években készült, Nagy-Britanniában. Jellemző, hogy a café racerek szülőhazájában, amelyet egykor a modok és rockerek háborúja szabdalt, a motorozás nem egy társadalmilag elítélt tevékenység volt, hanem a társadalom szerves részét képező emberek egyik közlekedési formája. Ennek megfelelően törődtek a motorosok biztonságával, a kezdőket ilyen és ehhez hasonló filmekkel próbálták tanítani. Filmünkben Tom a jófiú, aki időben elindul, körültekintően vezet, biztonságban megérkezik úticélhához, a gyárba. A film üzenete egyértelmű: a megfelelő védőfelszerelés és a szabályos, körültekintő – defenzív – vezetés a biztonságos közlekedés kulcsa. A módszer nem változott, csak a körülmények…
Cimkék:
A világ egyik legjobb krosszmotorjából csodaszép, múltidéző cafe racert építeni? Minden lehetséges!
Elolvasom »Ingyen reklám nincs. Ezúttal kivételt teszünk, egy igazán vicces darab kedvéért.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »
jó dolog hogy ilyenek is vannak akik csinálnak ilyen videókat
de 1-2 esetben szerintem felesleges dolod anyiszor jelezni a fékezést ill az hogy jelzi
személyszerint én mivel fiatalabb vagyok inkább tom barátjához állok közelebb de nem a rohanásban hanem a megfontoltságban én fiatalabb vagyok ezért még kicsit dilisen vezetek
100 szónak is 1 a vége jodolog megfontoltan vezetnicsak még én nem jöttem rá
amugy rájötetek hogy tom barátjának a motorján bal oldalt van a fék és jobb oldalon a válto
jó dolog hogy ilyenek is vannak akik csinálnak ilyen videókat
de 1-2 esetben szerintem felesleges dolod anyiszor jelezni a fékezést ill az hogy jelzi
személyszerint én mivel fiatalabb vagyok inkább tom barátjához állok közelebb de nem a rohanásban hanem a megfontoltságban én fiatalabb vagyok ezért még kicsit dilisen vezetek
100 szónak is 1 a vége jodolog megfontoltan vezetnicsak még én nem jöttem rá
amugy rájötetek hogy tom barátjának a motorján bal oldalt van a fék és jobb oldalon a válto
Tom angol.
A Royal Enfieldeken is így van.
Matchless. De hogy melyik, azt nem tudnám megmondani. Talán a G3LS, de ez már tipp.
Jó kis film,mai szemmel is.Kicsit lájtosabb volt a forgalom és persze nyugisabb a világ.De a mondanivaló időszerű most is.
Hozzáteszem,nem lennék egy korabeli motoros izülete.
Tom gépe viszont kifejezetten tetszetett.
Jó kis oktatófilm, tetszik a mondanivalója.Bár ott az egyik jobbos kanyarnál dőltem a székben jobbra rendesen 😀 Szokatlan ez az angol közlekedés a másik sávban. A Tom vasa gyönyörű imádom a régi gépeket. Aszem ez a Matchless G2CSR ha igaz. De elfogadnám, belegondolok milyen jó cuccok lehettek ezek a motorok a hatvanas években. 🙂
nagyon zsír cucca van Tomnak, különösen a kesztyűje tetszik! :)
amúgy meg elég nagy nyomorúság index helyett állandóan kézzel jelezni, mert vagy bevállalod a lassulást, vagy behúzott kuplunkggal csinálod, ami szintén nem jó
kell mind 2 motor!
Tom haverjának Triumph-ja van de mér van leragasztva azzal az L betűvel?
A megoldás: Matchless
G3LSG2CSR – mea culpa…Kézjelzések: az oktatóm azt mondta, hogy hozzá ne merjek nyúlni az irányjelző kapcsolójához, csak ha már megvan a rutin, tanuljak meg kézzel jelezni…
Gondolom most már érthető, honnan jön az integetés.
Az az tanuló. Gondolom még csak a provisional jogsijuk van, azért.
a motor márkáját és tipusát!!! El sem hiszem! Most tök boldog vagyok!
Woáááááow!!!
De mégsem.
Az LS-re emlékeztem én is, tavaly volt kinn egy a veteránkiállításon, de a G3-n a tolórudak a hengeren kívül vannak. A videón a G2 van.
Nagyon teccik a hangja!
Olyan hangja van, mint egy igazi motornak!
Nem ilyen vinnyogó porszívók, mint manapság. :-)
ÖÖ igen, akkor jól láttam/írtam, hogy G2CSR.Tök azt hittem már hülyébb lettem mint tegnap ilyenkor voltam,(ami igaz is) csak nem mertem szólni miután láttam a hozzászólásod Teejay 😀 A G3LS nek full más a blokk része. 🙂 Valaki venne nekem egy ilyet karácsonyra? Nem? gondoltam.
http://www.motorbikes-for-sale.com/adverts/136/13668/