Az Európai Szabványügyi Bizottság (CEN) 2010 júniusában esedékes ülésén elfogadhatják a szalagkorlátokra vonatkozó új szabványt. Az utak mentén elhelyezett védőkorlátok meglehetősen idejét múltak, a rájuk jelenleg érvényben levő előírások csak az autókkal történő balesetekkel kapcsolatos teszteléseket írják elő. A motorkerékpár azonban egy baleset során teljesen eltérően viselkedik. A felborult, csúszó kétkerekű, de leginkább a tőle függetlenül mozgó motoros különösen ki van téve a szalagkorlát oszlopainak ütközés veszélyének – gyakran ez nagyobb sérüléseket okoz, mint maga az esés.
A Motoros Szövetségek Európai Szervezete, a FEMA már 20 éve foglalkozik ezzel a kérdéssel, most úgy tűnik, végre kézzel fogható eredményt sikerül elérni. A FEMA szóvivője, Hugo Roebroeck legutóbbi nyilatkozata szerint a CEN november 27-i ülésén az első konkrét lépések is megtörténtek, amelyek a szalagkorlátok motorosbarát kialakítására vonatkozó szabványosítás technikai részével foglalkoznak. Az új szabályozás még át kell essen egy előzetes jóváhagyási folyamaton, de remélhetőleg a 2010 júniusának végén, Prágában tartandó bizottsági ülésre készen fog állni a bevezetésére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Pont erről olvastam egy másik oldalon is. De itt írjátok, hogy 20 éve foglalkoznak ezzel a kérdéssel… Hát. Gyors. Marha gyors. Ez idő alatt felnőtt egy nemzedék. És amíg azt vakargatták, amivel egyidősek, jópáran meghaltak ezek miatt a ‘meglehetősen idejétmúlt’ korlátok miatt. Magasról tojnak ezek mindenre. Pukkadjanak meg!
én a jo(bb) minőségű úttal is megelégednék…
kicserélik a szalagkorlátot az út meg szar marad. az se jó!
Ha jól értelmezem a cikket 2010-ben születik valamiféle döntés. Minthogy ez nem bevételt generál ezért valószínüleg nem fog olyan gyorsan aktualizálódni kis hazánkban mint bármi olyan EU-s szabály amelyik bevételt hoz az államnak.
Úgyhogy csak türelem és készítsétek fel fejben az unokákat, hogy lesz valami ilyesmi az Ő idejükben :(((
NIncsenek illúzióim a hazai bevezetést illetően.
De talán még mint öreg veterán, láthatok majd efféle korlátot az Alpok útjain??
Itthon én azt is hatalmas előrelépésnek könyvelném el, ha minden veszélyes kanyarban (azokon az íveken, ahová a kisodródó motoros becsapódása várható) feltennék az alsó elemeket is, hogy ne vágja ketté a védtelen testet a korlát lába.
Pont így halt meg egy ismerős srác most nyáron. Persze ő volt a hibás, mert eszetlen sebességgel ment ott, ahol ezt nem lett volna szabad, de csak nem kellett volna neki 25 évesen egy ilyen “apróság” miatt elmennie.
galoscsabus – részvétem az ismerősödnek!
Így van pont ezt lenne hivatott kiküszöbölni ez a megoldás. A Másik oldalon ahol ez a hír szintén fent van megint összekaptak az autósok és motorosok. 🙁
Nem értem miért fáj az bárkinek is ha valami jó dolgot szeretnének “majd” bevezetni. Ami mindenki biztonságát szolgálja.
Az Alpok utjain több helyen találkozhatsz már ilyen vagy hasonló védőkorláttal, illetve a korlátra utólag felszerelt vastag “gumiszőnyeggel” . A közletlen nekifutástól nem véd, de ha már csúszik a motoros és nem kerül be a korlát oszlopai vagy a szallag élei közé már rengeteget ér. Nyáron olvastam egy cikket, hogy Angliában is elkezdik bevezetni, és épp aznap Kőszeg környékén jártam, így átmentem az Írottkői szerpentínre és ott már van ilyen a korlátokon és nem is vadiujnak nézett ki..
pár foto:
picasaweb.google.com/emgepe/Szkorlat#
Hát nem tudom.
Egyrészt örülök, mert sokakat megmenthet ez a dolog, másrészt versenypályát csinál az utakból.
A viadukt feljárónál most is fel-le járnak 150+ al, pedig ott idén egy páran fennakadtak 🙁
És sokakat éppen a szalagkorlát riaszt vissza attól hogy oda menjennek. Ha megépül ez a motorosbarát korlát, akkor az összes boldog boldogtalan ott fogja nyomni nem kis sebességgel a többi közlekedő között… és azt hiszem nem ez az egyetlen ilyen útszakasz.
Pl ott a mecsek is. Voltam a pihenőnél, gixeres srác mesélte hogy valamelyik kanyar előtt 240-nél veszi el a gázt…
Persze az olajfolton elcsúszóknak sokat segíthetne a dolog. Részemről úgy oldanám meg hogy egy bizonyos sebesség felett becsapódáskor oldjon le ez a védő vászon féleség… akkor fennamaradna az elrettentés.
Persze nem azt mondom hogy 92-nél már ne érjen semmit, bizonyos ráhagyás mindenhol kell.
Gondolom most jön hogy mekkora köcsög vagyok…
Jó az az írottkői szakasz, idén ott volt a szezonzárónk 2. napja. Évek óta ott van egy bukósisak a gerincen lévő parkolónál. Kemény.
BananaJoe
Aki eddig is gyorsan ment az ezután is gyorsan fog. Ez fejben dől el, nem attól függ, hogy milyen a szalagkorlát. Nem fognak ettől gyorsabban menni a normálisan közlekedők.
Kedves Joe!
Nem köcsög vagy, csak nem igazán gondoltad te ezt végig.
A közlekedés során, semmiféle hiba, sem szándékos, sem meggondolatlan, sem pedig vétlen, nem érdemel halálbüntetést.
Eléggé elgondolkodtató egy kéz, vagy lábtörés is, nem kell mindjárt patológiára küldeni a kundsaftot.
A közlekedési környezetünk biztonságosabbá tétele és a notóriusan szabálytalankodó kisebbség közé pedig nem szabad párhuzamot tenni, semmilyen formában.
Ez persze csak az én véleményem és szívből kívánom, hogy soha ne legyen szükséged erre a védelemre sem neked, sem közeli-távoli hozzátartozódnak, ismerősödnek.
TeeJay!
Őrá gondoltál?
Lejjebb Léka felé is van, egy másik fiatal srácnak állítva.
Sajnos nálunk is gombamód szaporodnak.
Igen, Ő az.
Galoscsabus, azt hiszem igazad van.
Én ige nritkán tallkozok szerencsére notórius szabályoskodókkal, de nagyon rühellem őket 🙁
Én vok a köcsög valszeg.
nem azt mondom, hogy sehol ne lenne indukol t aKRESZ-nek megfelelő közlekedés, de elenyészű az a rész, ahol magyarországon tényleg mérvadó lenne…
…ezzel szemben jártunk már (Csaba főleg) sok oylan helyen ,ahol ha 40-es tábla kint van ,akkor ott 50 nél már igenigen majré van…
….itthon meg agybafőbe tábla-táblát ér 🙁