Kenny Robert háromszor nyerte meg az 500 köbcentiméteres motoroknak kiírt, akkoriban királykategóriának számító gyorsasági versenyek világbajnoki címét. 1978-as első bajnoki elsősége azért volt olyan meglepő, mert számára ismeretlen európai pályákon versenyzett. Sikerét többek között annak a félelmet nem ismerő stílusának köszönhette, amely számos emlékezetes eredményhez juttatta hozzá az amerikai dirt track versenyeken is. Ő volt az első versenyző, aki térdével segített egyensúlyozni a motort kanyarodáskor, és gázadással kormányzott a kanyarok kijáratánál.
Az amerikai dirt track versenyek egyik legemlékezetesebb győzelme is nevéhez fűződik, az 1975-ös Indy Mile futamon az utolsó körben előzte meg a két gyári Harley-Davidson versenyzőt, Korky Keenert és Jay Springsteent. Erre az eseményre emlékeztek 2009. augusztus 30-án, amikor Roberts egy 1975-ben használt TZ750-essel néhány hasonlóan látványos kört teljesített ugyanazon a pályán. A Yamaha amerikai képviselete a napokban adta ki az alábbi videót, amely egy interjút is tartalmaz Kenny Roberts-szel. A film egyfajta tisztelgés is az egykori bajnok előtt, egy előzetes ajándék közelgő 58. születésnapjára (december 31-én ünnepli).
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »