A Tokyo Motor Show csak szombattól látogatható a nagyközönség számára, de néhány szerencsés újságíró már láthatta, mit kínálnak jövőre a felkelő nap országának gyártói vásárlóiknak. Az egyik örömteli hír, hogy bebizonyosodott, a Yamaha Super Teneréről szóló pletykák nem alaptalanok, az iwataiak valóban elkészítik az óriás túraendúrót. Bár nyáron már arról is olvashattunk, hogy Olaszországban tesztelik az új terepgépet, se kémfotó, se hivatalos információ nem adott alapot a spekulációknak. A most bemutatott „motor” azonban nagyon is sok találgatásra ad okot. Motor ugyanis valójában még nincs, vagy legalábbis nem mutatta meg a Yamaha. Helyette egy stilizált szobrot láthat a tokiói bemutatón az, aki ellátogat a Yamaha standjára.
A koncepció egy beduin ruhába burkolt vázlat, mely egyben utalás az ősre, hiszen a Teneré majd később a Super Teneré modellek a Dakar versenyeken szereztek magunknak elévülhetetlen érdemeket. A szobor mégis több, mint amit tavaly a Honda mutatott be a VFR1200 helyett. Ezen a stílustanulmányon már tényleges alkatrészek és megoldások láthatók, azok, amelyekről a pletykák is szóltak és még több. A dugók valószínűsítik az 1200 köbcentiméter körüli hengerűrtartalmat, a sorkettes konstrukció 270 fokos elékelésű főtengellyel látható. A hűtésről kettő darab oldalsó hűtőradiátor gondoskodik, valószínűleg kettős rendszerbe szerelve. A terepezéshez (is) ideális, gondozásmentes kardánhajtás egy lengővillába került beépítésre, nem pedig a mostanság divatos egykarú lengőkart alkalmaztak a japán mérnökök. A fordított teleszkópok masszív méretűek, a kerekek – 21-es elől és 19-es hátul – hagyományos, küllős kialakításúak. A hírek szerint a motor egy 3 módban kapcsolható ABS-szel és egy kombinált fékrendszerrel (UBS – Unified Braking System) kerül gyártásba. Ha ezek nem keltették volna fel a figyelmet, akkor a kipörgésgátló biztossá teszi, hogy a Yamaha semmit nem bíz a véletlenre. Ezek után már „csak” olyan mellékes kérdések maradnak, hogy mindezt mikortól élvezhetjük, és mennyiért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez jónak tűnik elsőre.Várom a széria modellt.
Reméljük a fejlesztés előbb tart mint a kiállított darab, mert ennek 75%-a törülköző…
Úgy látom sor2-es lesz. Kíváncsi vagyok mekkora motort tesznek majd bele. Ha viszont építenek egy új sor2-es motort akkor sanszos hogy kihoznak egy új TDM-et is, ami ugyancsak sor2. De akár az is előfordulhat hogy az MT02-t építik még az új blokk köré. Egyes pletykák szerint ugyanis lesz új MT is és a látványterveken az sor2-es.
Imádom a sor2-t áááááááááááááááááá 🙂
Egyébként minek kipörgésgátló egy terepmotorra?
Hm.
Nem rossz. Azt kell mondjam, nem rossz!
BananaJoe:
“De akár az is előfordulhat hogy az MT02-t építik még az új blokk köré. Egyes pletykák szerint ugyanis lesz új MT is és a látványterveken az sor2-es.”
A PRÓFÉTA SZÓLJON BELŐLED!!!
Erre én is kiváncsi lennék, de nagyon.