Egyre több gyártó dolgozik tisztán elektromos meghajtású motorokon. Gőzerővel fejleszt a Kawasaki, az olaszok közül a Ducati sem szeretne lemaradni – az orosz Ural pedig oldalkocsis változatot is készítene a benzinmentes változatból. Nem mondható, hogy aki ma elektromos motort szeretne vásárolni, óriási kínálatból válogathat, éppen ezért néztünk utána, Európa melyik országában hány darabot adtak el belőlük a tavalyi évben. Magyarország sajnos nem fért bele a TOP 10-be, de a listánkon szereplő országokban sem fogunk hatalmas számokkal találkozni.
A tízes lista legutolsó helyére Lengyelország került: náluk mindössze 60 darabot sikerült értékesíteni 2018-ban. Nem állnak sokkal jobban a csehek sem, ők csupán kettővel többet adtak el, mint északkeleti szomszédaik. A briteket a lista 8. helyén találjuk, az Egyesült Királyságban 181, míg Belgiumban 183 példány talált gazdára. Ausztriában az összes eladott motorkerékpár 1,21százaléka elektromos meghajtású volt, azonban a darabszámot tekintve a sógorok sem tolongtak értük: összesen 314 darab fogyott.
Németországban meglepő módon mindössze 620 elektromos motor kelt el, az olaszok egy csak hajszállal előzik meg őket (622). A dobogó legalsó fokára Hollandia került 809 forgalomba helyezéssel. A franciák kicsit jobban odatették magukat, 1526 elektromos motort vásároltak 2018-ban. Kissé meglepő módon a spanyol motorosok tűnnek a leginkább környezettudatosnak: Spanyolországban majdnem 3000, egész pontosan 2970 darab benzinmentes új motor talált gazdára tavaly.

Látható, hogy óriási számokról nem beszélhetünk, viszont semmiképp sem hagyható figyelmen kívül, hogy a limitált modellválaszték ellenére is egy év alatt majdnem 82 százalékkal nőtt az elektromos motorok eladott darabszáma, miközben a teljes motoros piac csak kevesebb, mint tizedével bővült. Ki tudja, ha révbe érnek a nagy gyártók fejlesztései, hamarosan sokkal magasabb számokkal találkozunk majd a jövő évi listán.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Annyi alfaja van már a motoroknak, hogy alig lehet eligazodni. Egy kis skandináv cég, a Cake új modellje azonban ismét létrehozott egyet.
Elolvasom »Nem mindegy, hogy hol parkolsz. Ha egy dühös pék üzlete elé állsz, könnyen nem várt kerékcsere lehet a dologból.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »