

A motort azonban nem csupán erővel szerelték fel. A kifinomult szenzorrendszernek (IMU: Inertial Measurement Unit) köszönhetően dőlésszög-érzékelővel összekötött menetvezérlő elektronika és kanyar-ABS is van a fedélzeten. Hogy ne csak tempós legyen a haladás vele, hanem a célba érés esélyei is javuljanak.
A modellnek a Ducatinál megszokott módon létezik egy S kivitele is, amely Öhlins felfüggesztéseket és mindkét irányban működő gyorsváltót is kapott. Ami nem tér el, az a valamennyi Diavel esetében eddig is és ezután is jellemző, brutális – 240 milliméter széles – hátsó abroncs. A második generáció futóműve pedig már alapból is jobb lesz – a gyár ígérete szerint főleg a gyengébb aszfalton mutatott komfort javul.

Az első vásárlók február vége felé megkapják az 1’262 köbcentis szörnyeteget. Sajnos abban, hogy Magyarországon lesz egy elérhető tesztmotor a sajtó számára, ezúttal sem reménykedhetünk. Így marad a sóvárgás és az öröm, amikor egy-egy ilyen szörnyet látunk értő kezekben hasítani szerpentinen. Nekem volt hozzá szerencsém, így tudom: hiába a cruiseres sziluett, valóban egy, az olasz gyárhoz abszolút méltó kanyarvadász is a Diavel.

Cimkék:
Egy frissen beadott szabadalmi dokumentáció szerint a Honda motorkerékpárokon alkalmazható kormányszervó fejlesztésén dolgozik.
Elolvasom »Addig is, ameddig a Ducati saját maga elkészíti a Panigale V4 superbike csupasz változatát, egy kis olasz műhely kitolta saját elképzelését.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »