Minden rajongót szívesen vártak arra a rögtönzött kis összeröffenésre tegnap, amelynek során a Kawasaki legújabb kétkerekűit csodálhattuk meg. Ráadásul Magyarországon és élőben elsőként. Az Aegon által támogatott eseményen a motorok mellett nem csak forró csokival és pogácsával, hanem igazi retro piros paprikás és lilahagymás zsíros deszkával is fogadtak. Így még kellemesebb volt meghallgatni a rövid előadást, amelynek végén a leleplezések is sorban megtörténtek.
Elsőként természetesen a legújabb ZX-6R került a középpontba. A közepes szupersport-motor történetét is röviden megismerhettük. Kiderült, miért jó a 636 köbcentis blokk és honnan a márka mára hagyományossá vált lime-zöld színe. Előbbi magyarázata a jobb utcai használhatóság, utóbbié pedig egy hajdani elnézés. Történt ugyanis, hogy a futamgyőztes Kawát a sportbírók második helyre sorolták egy ugyanolyanra fényezett rivális mögé. Akkor kevertek egy olyan árnyalatot, amit semmivel nem lehet összetéveszteni. Azóta sem…
A ZX-6R legújabb, 2019-es változata is kiemelkedően céloz azokra a motorosokra, akik hangsúlyosan szeretnék közúton is használni az egyébként pályán is kiválóan muzsikáló típust. Nekik kedvez a KIBS integrált fékrendszer, a KTRC menetvezérlő-elektronika, az ECO üzemmód (ezt versenypályán tuti nem használja majd senki…) és számos, kimondottan hosszabb túrákhoz való kiegészítő. De meg kell említeni a KQS gyorsváltót, a Showa BFF nagy dugattyús teleszkópokat és a Nissin Monobloc első fékeket is. Akit megmozgat ez a kategória, annak érdemes szemügyre venni a zöldek 636 köbcentis és 130 lóerős újdonságát.
A világszerte egyre népszerűbb A1-es kategóriában is két újdonsággal rukkolt elő a Kawasaki. A Ninja 125 a burkolt és sportos felépítésű gépek iránt lelkesedő, míg a Z125 a csupasz masinák iránt rajongó fiatalok – hiszen ők az elsődleges célcsoport – kegyeire játszik. Értelemszerűen mind a két masina egy hengeres és 15 lóerős, és belépő szintjük ellenére a márka innovációiból sokat megtalálunk bennük.
A Ninja 125 esetében érdemes megemlíteni a jellegében a H2-éhez hasonlító rácsos vázat és a keskeny, a Kawasaki gyári versenymotorjai által inspirált felépítést is. A Z125 viszont a márkánál varázsszónak számító – a Z650-nél már találkozhattunk vele – Sugomi design és a minimalista stílus jegyében fogant meg a tervezőasztalon. Azon szerencsés tinik, akiknek szülei büdzséjébe belefér egy ilyen motor, alighanem igen boldog képviselői lesznek saját korosztályuknak!
A 2019-es modellévre a márka nagy túramotorjainak egyik meghatározó képviselője, a Versys 1000 is megújult. Az alapfilozófia nem változott: elöl-hátul 17 colos kerekek igazi, aszfaltos kanyarvadászatokra való méretű gumikkal és sima járású, 120 lóerős soros négyhengeres erőmű alkotják a típus gerincét. Amit pedig a motorkerékpár-ipar ma fel tud vonultatni, abból rengeteg hasznos megoldás segíti és óvja a nagy Versys haladását.
Választható teljesítmény-módok, sebességtartó automatika, három üzemmóddal rendelkező menetvezérlő elektronika, KQS gyorsváltó, rásegítő- és csúszókuplung, valamint KECS rendszer. Utóbbi nem nutellás kekszet takar, hanem olyan elektronikus futómű-kontrollt, amely a csillapítást valós időben az útviszonyokhoz és a motorozási stílusodhoz állítja. Így minden méter és kanyar biztonságosabb és élvezetesebb is lesz egyben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »