Természetesen a BMW is előállt a maga újdonságaival. Egy kicsit meglepték a sajtót és a világot korábban, hiszen előzetesen mindenki arra számított, hogy az Intermot kiállításon fogják bemutatni a következő évi modelljeiket, hiszen annak mégiscsak Köln az otthona. Mégis a milánói motorshownak van akkora presztizse, hogy inkább ekkorra tartogatták a lövedékeket – még ha a legnagyobbak egy részét korábban el is durrantották.
Az új BMW S1000RR tíz év után váltja az elődjét. A blokk 998 köbcenti, 204 lóerő és 112 Nm és végre pont került két pletyka végére. Az egyik a változó szelepvezérlés: a bajor rakéta megkapta a ShiftCam rendszert. A másik pedig a visszafelé forgó főtengely: ez nem került bele az új motorba, pedig tényleg az utolsó utáni pillanatig számítottunk rá.
Ezért természetesen kár, nagyon érdekes lett volna látni, hogy egy nagy, pengeéles sportmotort mennyiben változtat meg a megszokott iránnyal ellentétesen pörgő tengely a mindennapok valóságában. Azonban van új váz, ami a BMW szerint jobb kezelhetőséget biztosít a motornak. Elektronika terén természetesen toppon van, azonban érdekes, hogy a négy üzemmód mellett – rain, road, dynamic és race – elérhető három másik, de már felárért. Az új S1000RR pedig ezeken kívül is alaposan felextrázható. Lehet hozzá kapni félaktív futóművet, ami állítólag új szintet képvisel az elődjéhez képest. Ráadásul megjelenik a négykerekűek világában jól csengő “M-csomag”, aminek a tartalma még nem egészen világos, de szénszálas felniket és versenymatricát biztosan tartalmaz.
Az új, 1’254 köbcentiméteres boxer legnagyobb újítása, hogy a vezérműtengelyen két eltérő bütyökprofil található. Így, attól függően, hogy mire van szükség, kisebb és rövidebb szelepnyitással vagy hosszabbal és mélyebbel dolgozik az erőforrás. A két állás között a BMW vajpuha, szinte észrevehetetlen átmenetet ígér a 134 lóerős, 127 newtonméteres forgatónyomatékú motorblokktól.
A gyár ikonikus kalandmotorja a GS széria is megkapta a fent említett változó szelepvezérlésű blokkot, be is mutatta már korábban egy kerti partinak álcázott rendezvényen az RT-vel együtt. Azonban itt van most az Adventure kivitel is. Mint minden GSA esetében, ez ezúttal is hosszabb rugóutakat, komfortosabb pozíciót és nagyobb hatótávot és nagyobb off-road kompatibilitást jelent.
A GSA modell mellett megmutatkozott két másik modell is. Mindettő megkapta az új ShiftCam boxit. Fejlesztették a futóművüket és TFT kijelzőt kaptak. Az R1250R a legszebb naked hagyományokat örökíti tovább azoknak, akik szeretik a stílusos boxereket, de a NineT szériánál felhasználóbarátabb élményre vágynak. Az R1250RS pedig a fejidomos, még túrásabb változata. Az R modellhez elérhető egy új kormány, ami az eddigieknél sportosabb üléspozíciót biztosít a haladósoknak. Az RS pedig új LED-es fényszórót kapott.
A BMW bemutatta a népszerű C400X egy kényelmesebb, kirándulósabb kivitelét – innen is a GT, azaz Gran Turismo név. A középnehéz túrarobeszt ugyanaz a 34 lóerős egyhengeres hajtja, mint ami a C400X-et, és a váltó is megegyezik a testvérmodellben használttal.
Amiben különbözik, hogy extra szélvédelmet és kényelmi extrákat kap, hogy az embernek nagyobb kedve szottyanjon elugrani kirándulni, akár távolabbi helyekre is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »