Nehéz eldönteni azt, hogy sajátos marketing stratégiát alkalmaznak-e a BMW háza táján az utóbbi időben, vagy tényleg meg kell regulázniuk a friss áruk körül döngicsélő, kíváncsiskodó és lelkes embereket. Tapasztalatom szerint nem értenek egyet velem túl sokan, amikor azt mondom, hogy a BMW R1250GS és R1250RT bemutatását kerti partynak álcázni zseniális húzás volt, de az újszerűségét már kevesen vitatják. A frissítésre váró S1000RR modell kapcsán sem kell a fantáziánkra bízni azt, hogy milyen lesz. Ezúttal egy lelkes forgalmazó posztolta ki az érkező újdonság legvártabb adatait, úgyhogy ezzel már nem kell megvárnunk a hivatalos bemutatót, ami hamarosan Milánóban lesz az EICMA show-n.
Na de félre a dumával, lássuk azt, amire a legtöbben kíváncsiak. Ugyanis igen, ahogy az várható volt, erősebb lesz a 2019-es BMW S1000RR, mint az elődje volt. Azt már tudjuk, hogy egy 999 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, sornégyes erőforrásból jön majd a jóság. És a korábbi pletykák beigazolódtak: változó szelepvezérléssel érkezik. A motor így 207 lóerőt produkál 13’500-as fordulatszámon a korábbi 199 helyett, valamint 113 newtonméteres forgatónyomatékot 11’000-es fordulatszámon.
Azt azonban mindenki tudja, hogy nem csak a lóerők számítanak. A BMW S1000RR ugyanis jelentőset fogyott. A menetkész tömege eddig 208 kilogrammot mutatott a mérlegen, ezentúl azonban csak 197 kilogrammig fog felszaladni a mutató, és ez még tovább csökkenthető. Egy elérhető M pakettel ez lefaragható 193.5 kilogrammig.
Tovább fokozva az igazi autós kártya élményt: a gyártó korábban csak annyit adott meg az RR esetében a maximális sebesség rublikában, hogy “200 km/h felett”, ezúttal azonban nem szégyellősködnek, kerek-perec kimondják: 299-nél állították be a limitet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »