Csak mi gondoljuk valamiért, hogy a Royal Enfield nem menő. Rendben, sokak szerint kicsit beteges, mások szerint túlzásba viszik a spórolást, de azért egy valami ismerjünk el a brandnek. Náluk autentikusabb oldschool motorokat senki az ég egy adta világon nem gyárt. Igazi két keréken járó történelmi darabok. A “neo” mentes retró a maga nemességében. Látnátok csak azokat a jómódú, indiai fiatal srácokat, akik barna bőrkabátban feszítenek ezeken a gépeken, szinte megirigyli őket az ember. Többnyire a Classic 500 névre hallgató gépet használják. Azok a gépek már önmagukban is jól néznek, az élményt pedig csak fokozza, ha az ember meghallja az Euro4-re magasról fittyet hányó kipufogókból kiszabaduló hangokat.
Mindazonáltal azt is tudjuk, hogy mindig lehet fokozni az őrületet. A 2018-as Classic 500 Pegasus egy olyan ritka kivitele ennek a motornak, ami a Royal Enfield saját történelméből táplálkozik. Az inspirációt a gyártó háborús múltjából merítették. A Flying Fea – azaz WD/RE – egy 125 köbcentiméteres gép volt, amit a második világháború alatt gyártottak, de elég tartósnak bizonyultak ahhoz, hogy egészen 1960-ig használatban legyenek. Ezeknek a gépeknek állít emléket a gyártó.
A Classic 500 Pegasus hitelességét annyira komolyan vették, hogy a tervezésbe aktívan bevonták a brit hadsereg ejtőernyős ezredének veteránjait és a honvédelmi minisztérium munkatársait, hogy olyan részletekről segítsenek lerántani a leplet, amiket nem lehet egy egyszerű Google kereséssel felkutatni.
A motor így végül részletgazdag és autentikus lett. A limitált széria különlegességeit elsősorban a kék-piros embléma, az eredetivel megegyező ejtőernyős ezred címer, a katonai fényezés, a korabelivel megegyező markolatok, a katonai táskák vagy éppen a fekete kipufogó adják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »