Januárban életbe lépett egy jogszabályváltozás, aminek értelmében immáron kétféle, kifejezetten motorosoknak ajánlott – D1M jelű-, kedvezményes matrica közül választhatnak az egy nyomon haladó járművek tulajdonosai, ha fel akarnak hajtani az autópályára. A tíznapos jogosultság 1’470.-, az egy hónapra szóló pedig 2’500.- forintba kerül május elsejétől, azaz holnaptól. A motorral ingázók tehát jelentősen faraghatnak innentől kezdve a költségeiken.

Pálya matrica ide vagy oda – az M1-es gyorsforgalmit ha lehet kerüljétek, mert az útminőség tud meglepetést okozni
A díjcsökkentés tulajdonképpen kiváltja azt a régóta várt éves motoros matricát is, aminek az eljövetelére régóta sort kellett volna keríteni. Mivel május elsejét követően a teljes szezonban, azaz nyolc hónapon keresztül – az autósok 42’975.- forintos éves díjával szemben – húszezer forintért lesz használható az 1’500 kilométer hosszú hazai gyorsforgalmi úthálózat. Az az előnye viszont megvan ennek a rendszernek, hogy valóban csak azokban a hónapokban kell megvásárolni, amikor előreláthatóan tartósan használni fogod a pályákat. Ha ki akarsz menni az Elefantreffenre, vagy a Black Dragon téli bulijára Tokajba, akkor viszont sajnos megszívtad. Hiszen neked drágább lesz az éves díj, mint a többieknek. De akkor úgysem azon az egy-két ezer forinton fogsz aggódni.
Manapság útdíj matricákért már nem kell feltétlenül kivárni a sort a benzinkúton. Bár még nem láttam olyan motorost, aki ne állt volna meg szívesen 100-200 kilométerenként egy rövid pihenőre. De a kényelmesség jegyében nem árt tudni, hogy ezt a műveletet az e-autolyamatrica.hu portálon keresztül is el lehet intézni. Szintén az idei esztendő újdonsága, hogy annak, aki véletlenül felhajt egy fizetős útszakaszra, annak elég az azt követő 60 percen belül vásárolnia jogosultságot. Nem jön automatikusan a büntetés, ami nagy előre lépés.

Cimkék:
A KTM nehéztúrázójának, a Super Duke GT-nek ideje felkészülnie a közelgő Euro5 normák betartására, így frissülni fog a modell.
Elolvasom »Egy tökéletesen nem reprezentatív felmérés megvizsgálta a kérdést, ami mindenkit feszít: van-e hatással a másik nemre a motorod?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »