Aki kicsit otthon van a cross motorok világában, az már biztosan elképzelte ahogy egy narancs idomú, slick gumival szerelt KTM egykeréken, visító kompresszorral hasít. Nos kiábrándító leszek, egyáltalán nem erről van szó.
A képek alapján egyértelmű, hogy ez egy teljesen más irányzatú építés. A blokkon kívül szerintem semmi sem maradt meg az osztrák gépből, amiből sikerült egy majdnem biciklire hajazó gépet faragni. Az egyhengeres ugye kapott egy kompresszor szettet, így 85 lovat tud a főtengelyen mérve. Alapból sem volt egy nehéz motor, de ennyire lekönnyítve durva élményeket adhat.
A felnik is újak persze, elég spéci a kerékagy is, nem sűrűn látni ilyen karcsú alkatrészt. A küllőket is érdemes közelebbről megnézni: érdekesen fűzték őket, de nekem speciel fekszik ez a szellős elrendezés. Aki az elején slick gumira tippelt, annak majdnem igaza is lett: nincs túl sok minta a vékonyka garnitúrákon. Aztán a futómű is megér egy misét: elöl csupán két kisebb rugó bújik meg a merev villa mögött, hátul pedig… szóval csak jó minőségű aszfaltra érdemes menni vele.
Egy ilyen bringa-szerűen könnyed dizájnban nincs helye semmiféle felesleges kábelnek, így azok mind ügyesen el lettek rejtve . A tárcsaféket pedig fogták és beépítetté a a váltóba (!), mert így légiesebb az összkép. Hazan még az akksit is belegyömöszölte a benzintankba, nehogy már kiszúrja az ember szemét. Egyébként a tank és a hátsó sárvédő is polírozott alumínium, amelynek célja volt minél többet felfedni a motorból. Szépen látszik a hengerfej és a légszűrők is. Polírozott alumínium mindenhol, de pár helyen felbukkan egy kis lakkozott fa és némi króm is, amihez remek párosítás a váz metál feketés árnyalata.
Bevallom, nekem kellene pár óra nézegetés mire meg tudnék barátkozni ezzel a dizájnnal, de gondolom az se véletlen, hogy egy olyan képet se látunk amin ülnének a motoron.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »