A tegnap esti show fő szenzációja nyilván a Panigale V4 volt – hamarosan róla is mindent elolvashattok itt az Onroad.hu-n -, de azért érdemes megemlíteni az olasz túraendurok új királyát is. A bolognaiak ugyanis bemutatták a stílusteremtő Multistrada legfrissebb változatát, az 1260-as kivitelt. Amelynek érkezése nem volt titok, mégis tudtak vele újat mutatni a látványos bemutatón.
Amikor egy modell esetében a fejlesztés fő iránya a lökettérfogat növelése, mindig jogosan merül fel a kérdés: volt erre valós szükség? Nos, a Ducati nagyon okosan – komoly észérvek alapján – döntött így. Megkérdezték ugyanis a Multistrada tulajdonosokat, hogy főként miben szeretnének mást gépüktől. Ebből derült ki az, hogy az olasz túramotorok használói jellemzően 6’000-es fordulat alatt dolgoztatják a V2-es erőforrásokat, és az alacsony fordulatszámon levő nyomatékban várnának többet.
Ezen ok miatt döntöttek aztán úgy, hogy a fejlesztés iránya legyen az XDiavel powercruiser erőforrásának átvétele. Így ugyanis komolyabb motorfejlesztés nélkül meglett a megoldás a problémára: ez az erőforrás 3’500-as fordulat alatt 85 százalékkal (!!!) több nyomatékot ad le az eddigi Multistrada blokknál. Aminek, valljuk meg elég csúnya “horpadás” volt a nyomatékgörbéjében ezen a részen…
A Testastretta DVT 1262 erőforrás (a szám a pontos lökettérfogatot is elárulja) 158 lóerős, azonban – mint azt többször is kiemelték – az említett alacsony fordulati nyomatékfölény miatt nagyságrendekkel jobban motorozható lett vele a Multistrada. Amelynek már alapváltozatához is rendelhető mindkét irányba működő gyorsváltó – a fejlettebb S kivitelhez pedig ez is alapáron jár.
A csúcsmodell a Multistrada kínálaton belül továbbra is a Pikes Peak változat, amely a világ leghíresebb hegyi versenyén aratott győzelmeknek állít emléket. Itt néhány alkatrész kicserélésével a száraz tömeget 206 kilogrammra csökkentették – nagyjából három kilót spórolva az alapkivitelhez képest.
A Multistrada 1260 Pikes Peak videója nem a típus névadó szerpentinjén készült “csak itt” Európában
A Pikes Peak alapvetően sportmotorként lett pozicionálva, így kérdéses, az ő esetében mennyire van létjogosultsága az alacsony fordulatszámok használatának. De fogadjuk el, hogy a Ducati szerint ez is így lesz jobb. A szervizciklus mindenesetre figyelemre méltó: valamennyi kivitel esetében 18’000 kilométer! Vagyis megy a licitálósdi itt is, mint az autóiparban régóta…
A Multistrada 1260 család árképzéséről még nem esett szó, de nyilván hamarosan ez is kiderül, hiszen el fog indulni a forgalmazása. Aztán reménykedjünk, hogy egyszer talán itt a mi kis Magyarországunkon is jut belőle a médiának tesztmotor!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »