Nagyjából 20 kilométer, több mint 1’400 méter szintkülönbség és 156 kanyar, többnyire bármiféle védőkorlát nélkül. Ez a Pikes Peak. Autóval is csak a merészek vágnak neki, a motorosok közül pedig leginkább csak a totál őrültek. Viszont ha már nekivág az ember, érdemes egy rendes, bivaly motort választani a megmérettetéshez. A Bottpower BOTT XR1R pedig megfelel a fenti kritériumnak, hiszen Travis Newbold már nyert vele az Exhibition Powersport kategóriában.
Bevallom, elsőre én is Buttpowernek olvastam a spanyol cég nevét, akik a Buell XB szériára, illetve annak átépítésére szakosodtak. Mivel a fejes, David Sánchez elég tapasztalt verseny gépésznek számít, tudja mi kell egy veszett gyors és bitang agresszív motor megalkotásához. Maga a vas kizárólag Pikes Peak-re épül és már elég régóta csiszolódik. “Az alap ötlet az volt, hogy egy jobb teljesítményű motort építsünk, szóval több ló, kevesebb súly és jobb alkatrészek kellettek-” – fogalmaz Sánchez roppant bölcsen. – “Ugyanakkor továbbra is a léghűtéses V2-est akartam használni, mert imádom a hangját és a karakterét.”
Az utcai verziójú XR1 és a korai XR1R prototípus gépei az 1’203 köbcentis Thunderstorm blokkot használják. De mivel Sánchez többet akart, mégiscsak muszáj volt becipőkanalazni a borzasztó ritka, limitált szériás Buell XBRR motorját a vázba. 2007-ben csupán 56 darabot gyártottak az 1’340 köbcentis, 150 lovas, titánszelepes erőforrásból. Szóval valóban egy ritkaságról van szó, nem csak a szokásos duma.
Ha már a váznál tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a Bottpower minden gépén egy saját készítésű darabot alkalmaz, amelynek használatával maga a blokk is teherviselő elemmé válik. Elérhető acélból és titánból készült verzióban is, de a Pikes Peak versenyszabályzata csak a nehezebb, acél verziót engedélyezi. Azért ez az egyedi megoldás hozott pár kihívást is magával. Például a szívótorok nem passzolt az új vázformához, így némileg át kellett alakítani. A benzintank helyén pedig nem üzemanyag, hanem egy karbonból készült légszűrőház található. Az igazi tank lentebb és hátrébb van, a motor és a hátsó rugóstag közé lett bepasszírozva – ezzel is javítva a súlyelosztást.
A motor alján lévő “hóeke” és a farokidom is karbonból készültek, az elöl található beömlő szarvak 3D nyomtatással. Habár nem sok, de azért néhány gyári alkatrész megmaradt: a hátsó lengőkar, a kipufogó és a hátsó fék. Elöl egy komplett Brembo rendszer dolgozik a gyári egység helyett, a kerekeket pedig a Rotobox szállította. És igen, azok is karbonból vannak. Most komolyan, van aki meglepődik ezen?
Közel sem mondtunk el még mindent a szörnyetegről – a folytatásért lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »