Nem egyszerű műfaj a motor átépítés. Érdemes alaposan átgondolni, mit akar az ember átalakítani vagy meghagyni, ugyanis ha rosszul sül el az az arány, könnyen elmaradhat a várt hatás. Ennél a Ducati 900 SS-nél azt hiszem sikerült megtalálni az arany középutat: megmaradt a klasszikus forma, miközben olyat alkottak, amit eddig nem sokan mertek meglépni.
Igen, jól látjátok kedves olvasók, megmaradt a térhálós váz, a benzintank pedig mögé, akarom mondani a váz közé épült – én először találkozom ilyennel. Az egyedi megoldást Ilya, a moszkvai Birdie Customs alapítója találta ki. Régen benne van az iparban, tizenegy éve kezdett el verseny robogókat építeni, de aztán inkább a több kihívást tartogató motor átépítés felé vette az irányt – ennek pedig már három éve. Saját elmondása szerint bőven akad kihívás – mivel arrafelé kevésbé népszerű az ilyen jellegű építés -, de valahogy csak sikerült megoldania. “Hinned kell magadban és a szakmádban, képességeidben – előbb vagy utób, de el fog vezetni ahova kell. Ha pedig szerencsés vagy, a munkádból nem csak megélni tudsz, de élvezed is amit csinálsz!” Régi igazság, mindig jó látni ha valakinek össze is jön.
Ilya már egy ideje agyalt valami egyedin, de csak mostanra ért be annyira az ötlet, hogy meg is valósítsa. Azt már a kezdetektől tudta, hogy valami alacsony, futurisztikus motort építene, ezért is ejtették a tankot a vázba, még jobban kiemelve annak ívét. Ez nem bizonyult egyszerűnek, több verzióval is próbálkoztak, mire sikerült kialakítani a végleges idomot és tankot. A segédvázat is újra kellett építeni az új farokidom miatt, amire vadi új bőr üléspárnát pattintottak. Mivel így megváltozott az üléspozíció, a váltó- és fékkart is költöztetni kellett egy kicsit. A gyári három küllős kerék nem passzol a café racer imidzsbe, így azokat Ducati SportClassic kerekek váltották, Pirelli gumikkal szerelve. Ugyan apróság, de rengeteget dob az összképen, hogy a küllők tövét titánium-nitráttal kezelték, amik így aranysárgán tündökölnek.
Az első futómű új patronokat illetve finom hangolást kapott, a kipufogó pedig teljesen egyedi megoldás, nulláról építette meg Ilya és csapata. Az első és hátsó lámpák is teljes mértékben egyéni elképzelés eredményei, LED égők világítanak át az akril lencséken, amiket mart alumínium konzolok tartanak. Csak a műszerfal környékén találunk utángyártott alkatrészeket, a fék és kuplung olaj tartályokat a Rizomától szerezték be. Többek között a villanyak fényesre lett polírozva, a kapcsolók száma az egyszerűség kedvéért megcsappant, a markolat pedig bőr csíkokkal lett bevonva: erős a Mad Max hangulat! Mivel Oroszországban (majdnem) mindent szabad, se index, se kilométer óra nincs a gépen – itt lehet, hogy kicsit megszaladt a vodka.
Végezetül a festés olaszos maradt, a megszokott piros, fehér és egy leheletnyi zöld dominálnak, az ezüst pedig nem polírozás, hanem ilyen színű festék – elsőre én is benéztem. Egyedi értelmezése a klasszikus Ducati SuperSport motornak, de nekem bejön. És nektek?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »