A mondás és a sok éves népi bölcsesség úgy tartja, hogy ami mindenre jó, az igazából semmire sem. Van is benne valami: amikor egy terméket valamilyen felhasználási területre tökéletesítenek, más szempontrendszer szerint nyilván már nem lesz az. Vagyis csak kompromisszumok árán lehet majd használni. Amikor a kitűzött célok távol esnek egymástól – például motorozás hideg és hűvös időben kontra rohadt melegben, autópályán nagy tempóval kontra lassan, technikásan terepezve -, esélyes hogy egyikre sem lesz tökéletes a termék. A motoros ruhák terén ezért állandóan megy a kínlódás, hogy melyik a legjobb. Az amerikai Icon állítása szerint új dual-sport túraruhájával minden eddiginél kevesebb megalkuvást követelőt alkotott. A Raiden UX szerintük szélsőséges felhasználási területeken is helyt tud állni. A Parts Europe, az Icon európai képviselete jóvoltából most elkezdődik egy ilyen szett hosszan tartó tesztje – így ki fog derülni, mi az igazság a fogadkozásból.
Kezdjük a ruha anyagával, mert már az is nagyon érdekes. Ugyanis kézbe véve a Raiden UX külső kérge hihetetlenül vékony. Az Icon az új anyagot Hycornak nevezte el. Külső rétege egy minden irányban alakváltozásra képes, szintetikus strech matéria, amelynek belső oldalán egy hozzá kapcsolódó membrán van. Az egészet egy bőrbarát, hálós anyag zárja, így azt nem tudtam egyértelműen megállapítani, miszerint a membrán laminálva van-e a kabátra – úgy tűnik, hogy igen. Az Icon így egyben az egészet hívja Hycornak. Azt mondják, teljes mértékben vízálló, és kifelé a párát is kiengedi. Amit persze sokan mondtak már, így némi fenntartással fogadtam a büszke kijelentést.
Aki viselt már akármilyen vízálló membránnal ellátott motoros ruhát, az tudja, hogy terepen, vagy éppen városban – ahol fizikailag többet dolgozunk motorozás közben, mint mondjuk országúton – a “kiengedi a párát” szlogen pont egy lukas forintot nem ér. Ott bizony a legmagasabb színvonalú Gore-texbe is belerohadsz! Ilyenkor csak a nyitható szellőzők segítenek. Amiből a tenyérnyiek bizony megint nem sok mindenre jók – és nem is lehet akárhova be- és kilépőket tenni úgy, hogy azok hatékonyan működjenek is. Az Icon az UX esetében két hatalmas be- és egy szintén gigantikus kilépőt tervezett. Előbbiek a hónaljvonalon a felkartól az oldalunkig tartanak, utóbbi a hátunkon keresztben helyezkedik el. Természetesen mindegyiket vízálló cipzárral nyitjuk-zárjuk. A korábban már bemutatott nadrágon is a szár teljes hosszán van belül cipi, amely az öltözés és a nyári szellőzés során is bír jelentőséggel.
Mivel motoron főleg felsőtestünket éri a menetszél, ide a hidegben való motorozás kellemesebbé tételére egy SatinCore™ thermobélést terveztek a dzsekibe. Ennek a ki-be dobálása nagyon gyors: az ujjait kell csak pepecselve rögzíteni (ha akarjuk – én nem is szoktam), a törzs körül egyetlen cipzár behúzása tartja atombiztosan a helyén. Külön érdekesség – és nagyon átgondolt dolog! -, hogy a bélésen a szellőzőzsebek vonalában hálós betétek vannak. Így ha hűvös az idő, de te terepen mondjuk elkezdesz izzadni, csak kinyitod a vízálló cipzárakat, és máris átjár a menetszél.
A nadrág nem kapott bélést, ott csak a membrános Hycor van rajtunk. Viszont itt jön a képbe egy újabb érdekesség. Az Icon az egész cuccot rendes mindennapi munkába járáshoz úgy ajánlja, hogy simán húzd rá a melóhelyen hordott textilre (mondjuk farmer-pucsi – nyilván a kétsoros Hugo Boss öltöny nem ideális…). Bent a nadrág hosszú szárnyitásának hála könnyen le tudod kapni, és maximum egy cipőcserével már indíthatod is a napi robotot. (Kis magyarázat: ezen a ponton is értelmet nyer a rugalmas külső anyag!) Amennyiben nem ezt az utat járod, hanem tényleg csak motorozáshoz (mondjuk túrán) hordod a Raiden UX-et, akkor hűvösben a nadrág alá nyilván kell egy aláöltöző.
Fontos beszélni még a fizikai behatások elleni védelemről. Az Icon állítása szerint a Hycor extra módon magas szakítószilárdságú matéria. Hogy ez valójában mit takar, azt majd az erdőben csapkodó ágakkal biztosan tesztelni fogom. Remélem, hogy aszfalton csúszva nem – de ha mégis, ígérem elmesélem! Egy motoros ruhába azonban az ütéseket elnyelő protektorok is kellenek. A Raiden UX a márkánál megszokott módon D3O® ütéselnyelőket tartalmaz. Ezek becsapódáskor keményednek fel, és van belőlük a könyöknél, vállnál, gerincnél, csípőnél és térdnél is.
Elvileg tehát teljes védelmet nyújt a cucc. Én azonban szándékosan olyan méretet választottam, hogy jól tudjam protektoringen is hordani – így viszont a beépített védelem kicsit lazának tűnt. Úgyhogy a folyamatos szerelgetés helyett arra jutottam, hogy inkább alapból kiszedem az összeset, és a mindennapi életben is folyamatosan aláöltözöm. Ez egy teljes protektoringet, medencevédő bugyit és felcsatolható térdvédőket takar. Mindent a Raiden UX alatt viselek – némi kényelmetlenséggel tehát jár ez a stílus, de cserébe biztosan jó helyen van minden védvonal. Illetve ha valahol hosszabb időt töltök motorozás- és átöltözés nélkül, elég a térvédőket lekapni, és sokkal kényelmesebben vagyok. Sőt, túrán még az esti sétára is hordhatom a komplett napi ruhát. (Utóbbi még csak elméleti bölcsesség.)
Videónkban pontosan megismerheted az Icon Raiden UX-et
A második oldalon jön még némi információ a Raiden UX-ről – no meg persze a legfontosabb, a gyakorlati tapasztalatok. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »