Aki motorosként nincs tisztában vele, hogy mennyire veszélyes a mi imádott hobbink, az nagyon finoman fogalmazva is buta struccpolitikát folytat. Persze az ember legyen önkritikus: évekig a legrosszabbak közé tartoztam jómagam is. Persze, mert mindig elhessegetjük a negatív gondolatokat azzal, hogy “miért pont velem történne baj?” – de sajnos olyan ember nincs, akit tuti örökre elkerülnek a balesetek és a sérülések. Amikor pedig ott vagy összetörve (jobb esetben), már késő azon gondolkozni: “Miért nem kötöttem magamra egy normális biztosítást?” – ezzel bizony nem szabad várni. Amennyiben te is ebbe a csoportba tartozol, valóban érdemes elolvasni az alábbi történetet. Nem kitalált sztori: egy előrelátó motoros társunkról szól, aki balesete után nagyon örült, hogy a Protektor biztosítások ott voltak neki!
Gábor kamionos. Ez már eleve nem egy veszélytelen foglalkozás. De Gábor ráadásul motorozik is. Sőt, mindennek a tetejébe Gábor crossozik, vagyis kőkeményen nyomja a legdurvább versenypályákon – és azok felett a levegőben is. Eredetileg a munkája miatt kereste meg Csapó Zolit, hogy biztosítást kössön magára. Aztán a beszélgetések alatt kiderült, hogy van egy nem mindennapi hobbija is, amit nyugodtan nevezhetünk extrémnek. Legalábbis extrém veszélyesnek. Így Zoli rábeszélte, hogy ne csak egy normál Protektort, hanem egy Extrém Protektor Sport biztosítást is kössön – hiszen ez utóbbi a versenypályán történt balesetre is fizet.
Sőt rábeszélte arra, hogy a mindennapokra csak egy alapszintű védelmet válasszon. Így az éves díja még mindig nagyon barátságosan alakult: a hetvenezer forintot nézhetjük úgy is, hogy havi kevesebb mint hatezer, de úgy is, hogy napi 193 forintba került neki a biztosítása. És most tedd a szívedre a kezed: napi nem egészen 200 forint mennyit kóstál a motorozás összes kiadásához képest? Neked beleférne ennyi? Kizártnak érzem, hogy nemmel válaszolj! De ha nem vagy biztos a dolgodban, olvasd el, mi történt Gáborral!
Gábort is utolérte a baj. De nem egy hatalmas ugrás végén törte össze magát, és nem is otthon a fürdőkádban esett hanyatt (mert az a világ legveszélyesebb helye amúgy). Motorral esett el, kis sebességgel felborult egy szerencsétlen manőver végén. Ösztönös emberi reakcióként (te is így tennél meg én is) kézzel próbált tompítani, aminek csuklótörés lett a vége. Kisebb – orvosilag rutinnak számító – műtét, egy csinos gipsz, néhány nap kórház és egy otthoni lábadozás lett a dologból. Igazán olcsón megúszta ahhoz képest, amilyen veszélyeknek egy crosspályákon száguldozó (vagy akár egy utcán közlekedő) motoros általában ki van téve.
Mit jelentett számára mindez a biztosításai vonatkozásában? Most kapaszkodj meg: 1,2 millió – igen egymillió-kettőszázezer! – forintot. És ezt az összeget a papírok beadása után két héttel meg is kapta! Mindenre járt neki kártérítés: a csonttörésre, a műtéti beavatkozásra, a kórházi tartózkodásra. Ráadásul mind a két biztosítás fizetett – és abban az esetben is így lett volna, ha tényleg otthon a fürdőkádban vagy éppen kamionvezetés közben éri a baj. Ez a Protektor legnagyobb zsenialitása: általános baleset-biztosítások, amelyek nem zárják ki a motorozást vagy éppen az extrém sportokat.
Gábor egy hónapot volt táppénzen, ez alatt csökkentett fizetést kapott. Lesz még egy kisebb műtétje, amikor majd kiveszik a most beépített vasakat a kezéből. A fenti összeget csak a sérülése miatt kapta – de talán te is érzed, hogy egy ma jónak számító hazai fizetéssel számolva ez négy havi jövedelmet pótol teljes egészében! Ő még azt is megteheti, hogy valamennyit a motorjára tud költeni, hogy még jobb legyen, mire majd teljesen felépül és újra csapathat vele. De ha nem, némi pénzt eltehet tartalékba is – az sem baj soha, ha több van mint kevesebb!
De érdemes kicsit tovább töprengeni – most már elvonatkoztatva Gábor esetétől. Tetszik vagy sem, egy elanyagiasodott világban élünk. A baj bármikor bármelyikünket elérheti – nem is csak motorozás közben, elég leesni a konyhai székről vagy a kislétráról izzócsere közben. Persze ne becsüljük le a motorozást sem: bármilyen szép a mi hobbink, messze átlagon felüli kockázattal jár – függetlenül attól, mennyire vagy előrelátó és megfontolt pilóta! Ebben az anyagias világban pedig egy baleset miatt bekövetkezett jövedelem-kiesés nagyon súlyos következményekkel járhat!
Gondolj bele: ha bármi nem jön össze, és lábadozol pár hónapot, mennyi bevételtől esel el? És nem csak te, hanem – ha van – a családod is. A bankok, különféle közüzemi szolgáltatók pedig nem lesznek különösebb tekintettel rá, hogy neked éppen nem adta ki valami, vagy összehozott a balsorsod egy félvak vagy éppen vezetés közben fészbukozó autóssal. Ők jönni fognak a jussukért – neked pedig fizetned kell. Abban a pillanatban, amikor megkötsz egy Protektor biztosítást, a baleseti kockázataidat áthárítod a biztosítóra. Akár motorozás közben csap le rád a balsors, akár nem – Csapó Zoli pórul járt ügyfeleinek több mint a fele nem motoron szenvedett komoly sérülést!
Ha okos vagy – mint ahogy Gábor is az volt! -, akkor ne sajnáld a korábban említett csekélyke összeget magadra (és a szeretteidre) -, vagyis a saját biztonságotokra fordítani! A kapcsolatfelvételben ezúttal is segítünk:
KATTINTS IDE, ADD MEG NÉHÁNY ADATODAT
– és a Motorosbiztosítás nevében hamarosan megkeresnek és mindenben segítenek neked! Ne feledd: sokkal olcsóbb napi 1-200 forintot kifizetni erre, mint a teljes kockázatot viselni, majd baj esetén mindent saját zsebből finanszírozni – és óriási mínuszt elkönyvelni.
(Támogatott tartalom.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »