Egy motoros életben a ruházkodás nem egyszerű téma. Nagyon hangsúlyosan kihat rá, hogy ezek a cuccok nem igazán olcsók. Amennyiben az ember rendesen fel akar öltözni, könnyebben repkednek a tízezresek, mintha a barátnőjét vitte volna el plázázni. Ott van a felhasználási körülmény: más ruha kell, ha az ember pályázik, a városban rohangál, és teljesen más, ha nekiindul Európának. Kihat rá a felvállalt időjárás is, amikor az ember egyáltalán hajlandó kitolni a motort a garázsból. Az a ruha ami megvéd a február végi hidegekről nem biztos, hogy a legideálisabb választás a legnagyobb nyári kánikulában, vagy egy alapos esőzés közben. Így aztán a szekrényben elkezdenek gyűlni a különböző szettek, más alkalmakra és felhasználási céllal.
Jómagam eddig két külön garnitúrára esküdtem. Van egy béléses Honda dzsekim (a korábbi videókon is láthatjátok), amit cordura nadrág mellé hordok, béléssel 5 foktól, nyitott szellőzőkkel 25 fokig. Az e feletti tartományra tartok egy teljesen hálós nyári kabátot, amihez a városban általában csak egy térdvédőt csattintok fel a farmerre. A bukósisak, az átmeneti kesztyű, a hátprotektor és a magas szárú cipő valamint a készenlétbe helyezett esőruha állandó elem. De ennek is megvannak a hátrányai: egy túrán egyetlen nap alatt is belefuthat az ember olyan időjárási különbségekbe, amivel kisakkozhatatlan a komfortos viselet. Ilyen volt például a 2016-os BMW Bike Maraton, ahol a hegytetőn július közepén 8 fok fogadott, leereszkedve a szerpentinen a hegy lábánál pedig majdnem hússzal több.
Ezért is örültem meg, amikor felkért a Galád Motor Szegedről, hogy teszteljem minimum egy szezonon keresztül az újonnan fogasukra akasztott Adrenaline Pro Touring túraruhát. Korábban már kacérkodtam a három rétegű ruhákkal, nagyobb és ismertebb gyártók kínálatát szemlézve, de az áruk valahogy mindig elrettentett. Ezzel szemben a teljes Adrenaline kabát-nadrág szett ára annyi (vagy inkább kevesebb), mint egy ismertebb márka kabátja, ezért nehéz volt visszautasítani, hogy hóban-fagyban-esőben-kánikulában is vallatóra fogjam a Pro Touring-ot. Egyelőre még csak 1-2 ezer kilométert viseltem, az első körös – alapvetően pozitív – tapasztalatok megvannak, de ezeket összegezve inkább majd a szezon végén osztanám meg. Most szorítkozzunk a ruha bemutatására.
Rövid kutakodás után sikerült kideríteni, hogy az Adrenaline egy viszonylag friss, lengyel cég terméke. Igaz, hogy nem olyan neves, mint az olasz manufaktúrák, de megtapogatva, felpróbálva nincs semmi lengyelpiacos érzés. A kritikus ponton átgondolt, sokszor meglepően kellemes csalódást keltő megoldásokkal találkozunk. A kínálatukban nem csak túraruha, de protektorok, farmerek, csizmák, esőruhák is találhatóak egész elfogadható áron.
A Pro Touring túraruha szett ezek közül sem való bárkinek. Főleg azoknak ajánlott, akik a manapság elterjedt túra-szegmensben mozognak, korán kezdik a szezont és egész évben falják a kilométereket. Szabása és stílusa miatt kevésbé ajánlott például choppereseknek vagy sportmotorosoknak. A három réteg – nem meglepő módon – egy külső cordurából, egy alatta lehelyezkedő lélegző-vízálló membránból és egy thermobélésből áll. Ami az ilyen többrétegű ruháknál sarkalatos kérdés, az a testre szabhatóság. Hiszen ami pont jó helyen illeszkedik bucira kitömve, ugyanolyan jól kell idomulnia az aputestünkre szétszerelt állapotban is. Majd meglátjuk, hogy az Adrenaline Pro Touring ezt a feladatot remekül teljesíti.
A szett alapszíne alapvetően világos, amit sötét felületek törnek meg. A világos szín jót tesz a láthatóságnak és verőfényes napsütésben sem szívja annyira magába a napsugarakat. Valljuk be, jól is néz ki. Egészen addig, amíg el nem kezd koszolódni. Aki ilyen színű ruhákban töri a fejét, annak érdemes felkészülnie a gyakoribb tisztogatásra. Nálam még vállalhatóan néz ki a por és bogárbelsőségek után, de a szezon vége felé megpróbálok a tartósteszt egyik fontos kérdésre is választ találni: mennyire tisztítható ki?
A bemutató a következő oldalon videóval is folytatódik, érdemes lapozni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »